Go to content

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

תקופת האחריות הבסיסית לרכבי קיה הינה 3 שנים ללא הגבלת ק"מ.
לחלק מדגמי קיה בנוסף לאחריות הבסיסית ניתנת אחריות נוספת של 4 שנים ו/או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) על חטיבת הכוח.

האחריות שבע שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) מכסה את חטיבת ההינע (מנוע ותיבת ההילוכים, פירוט ניתן למצוא בחוברת האחריות ושירות)

תשובה: האחריות למצבר המקורי הינה 12 חודשים ללא הגבלת ק"מ.

לכל צמיג ולכל דגם רכב ישנן הנחיות ספציפיות עבורו, ניתן למצוא את המידות המתאימות בספר הנהג ו/או על גבי מדבקה הממוקמת במשקוף דלת הנהג.

בספר הנהג ניתן למצוא הנחיות לנהיגה חסכונית: נהג במתינות, האץ בהדרגה, אל תזנק בבת אחת ממצב נייח תוך ללחיצת דוושת ההאצה עד סופה, סע במהירות סבירה, הקפד על לחץ אוויר תקין בצמיגים, סע עם מטען מועט ככל שניתן, הקפד על תחזוקה נכונה ומתאימה לרכבך. *ברכבים המצוידים בנורית ECO כאשר הנורית מאירה, הנהיגה חסכונית ותצרוכת הדלק אופטימאלית.

על גבי סוליית הצמיג קיימים מחווני שחיקה, כאשר עומק החריצים של הצמיג הינו 1.6 מ"מ יש להחליף את הצמיג (ספר הנהג פרק 7 צמיגים וגלגלים).

על מנת לשמור על תקינות הצמיגים יש להקפיד על לחץ אוויר תקין (בדיקת לחץ האוויר אחת לשבועיים), ביצוע סבב צמיגים בכל טיפול תחזוקה, בדיקה וכיוון של  זוויות ההיגוי אחת לשנה.

לדוגמא: 205/50R15 91V
205 – רוחב הצמיג במילימטרים
50 – יחס החתך באחוזים בין גבוה החתך של הצמיג לרוחבו
R – צמיג רדיאלי
15 – קוטר החישוק באינצ'ים
91 – דרגת העומס המותר לצמיג זה
V – סימון קוד המהירות

תפקיד המערכת למנוע בעת בלימת חירום את נעילת הגלגלים ולאפשר שליטה והיגוי ברכב. בתנאים נהיגה רגילים מערכת הבלמים פועלת כמערכת בלמים רגילה.
בעת בלימת חירום פתאומית המערכת מופעלת באופן אוטומטי ואולטימטיבי בהתאם לתנאי האחיזה של כל גלגל, לכן מבטלת מערכת זו את הצורך בלחיצה לסירוגין ("פמפום") על דוושת הבלמים.
המערכת מורכבת ממספר חיישני מהירות ויחידת בקרה אשר מבקרים את מהירות גלגלי הרכב בכל שלבי הנסיעה.

מערכת זו מאפשרת חלקוה של כוח הבלימה בין הציר הקדמי והציר האחורי של הרכב באופן אופטימאלי ובהתאם לעומס המצוי על גבי הציר האחורי של הרכב בכל רגע נתון.
מערכת אלקטרונית זו מחליפה את מערכות השסתומים המכאניים אשר היו נהוגות בעבר.

ערכת BAS מסייעת להגברת כוח הבלימה בעת בלימת חירום.
חיישן לחץ הבלימה מנתר בכל עת את הלחץ במערכת הבלמים, בעת בלימת חירום מדווח חיישן הלחץ ליחידת הבקרה על עלייה פתאומית בלחץ אשר מפורשת במערכת כבלימת חירום, ברגע זה המערכת מגבירה את לחץ הבלימה בנוסף על כוח הבלימה המופעל ע"י הנהג.

מערכת מסייעת בתחילת נסיעה במעלה (זינוק בעליה), תפקידה העיקרי הוא למנוע הידרדרות של הרכב לאחור בתחילת נסיעה.
כאשר הרכב נמצא בעליה לאחר שחרור דוושת הבלם ממשיכה מערכת HAC להחזיק את בלמי הרכב במשך 2 שניות, בפרק זמן זה יכול הנהג להעביר את רגלו לדוושת ההאצה ולהתחיל בנסיעה מבלי שהרכב ידרדר לאחור, המערכת תפחית את לחץ הבלימה ברגע שהנהג לוחץ על דוושת ההאצה (המערכת אינה פועלת בהילוכים P, N).

בעת בלימת חירום או כאשר מערכת ABS נכנסת לפעולה, מערכת ESS פועלת ומזהירה את הנהגים הנוסעים מאחור באמצעות שלושה הבהובים של פנסי הבלימה.

לדוגמא: 205/50R15 91V
205 – רוחב הצמיג במילימטרים
50 – יחס החתך באחוזים בין גבוה החתך של הצמיג לרוחבו
R – צמיג רדיאלי
15 – קוטר החישוק באינצ'ים
91 – דרגת העומס המותר לצמיג זה
V – סימון קוד המהירות

תפקיד המערכת למנוע בעת בלימת חירום את נעילת הגלגלים ולאפשר שליטה והיגוי ברכב. בתנאים נהיגה רגילים מערכת הבלמים פועלת כמערכת בלמים רגילה.
בעת בלימת חירום פתאומית המערכת מופעלת באופן אוטומטי ואולטימטיבי בהתאם לתנאי האחיזה של כל גלגל, לכן מבטלת מערכת זו את הצורך בלחיצה לסירוגין ("פמפום") על דוושת הבלמים.

מערכת VSM הינה מערכת משלימה למערכת בקרת היציבות ESP. מערכת VSM משפרת בנוסף ליציבות הרכב את תגובת ההיגוי וקיצור מרחק הבלימה.
כאשר הרכב במצב של תת היגוי או היגוי יתר מערכת ESP בולמת את הגלגל הרלוונטי על מנת לעצור את במצב הלא רצוי ומערכת VSM מאפשרת היגוי קל לכיוון הרצוי של ההגה והיגוי קשה לכיוון הלא רצוי, זאת על מנת למנוע טעויות היגוי של הנוהג ברכב במצבי חירום.

מערכת ROP הינה מערכת בטיחות אקטיבית נוספת הפועלת בכל תנאי הדרך על מנת להבטיח מניעת התהפכות של המכונית.
כאשר מרכב המכונית "מתרומם" בעת סיבוב ונוטה על צידו מעבר לזווית גלגול מסוימת חיישני המערכת מדווחים ליחידת הבקרה וזו מבצעת באמצעות מערכת הבלמים "ניטרול" של זוויות הגלגול בהתאם למצב הנתון על מנת למנוע את התהפכות הרכב.

לכל דגם רכב ומנוע ישנו מפרט טכני המתאים עבורו, את המפרט הטכני המדויק של שמן המנוע המומלץ לכל דגם ניתן למצוא בפרק 8 בספר הנהג.
שימוש בשמנים איכותיים ומתאימים יאריכו את חיי המנוע וישפרו את תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים.

ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של קיה (1800-377-775) לקבלת מידע זה.

לרכב חדש (עד 6 חודשים מיום המסירה) ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של קיה (1800-377-775), רכב שאינו חדש יש לפנות לתחנת שירות מאושרת ע"י חברת הביטוח לצורך בדיקה פיזית של הרכב.

בכלל הרכבים המאובזרים במפתח חכם, נעילת דלת תא המטען נפתחת אוטומטית כאשר השלט החכם נצמא בקרבת הדלת, ככל הנראה אתה מתקרב לדלת כאשר השלט החכם מצויד בכיס.
נסה להתקרב לדלת כשהמפתח אינו קרוב.

 בתוך השלט החכם של הרכב ישנו מפתח מכאני באמצעותו ניתן לפתוח את דלת הנהג.

ליד ידית ההילוכים

ברכבי קיה בהם רשום הלוגו Ipod ליד חיבור USB ניתן לחבר את הטלפון הנייד באמצעות כבל מקורי של קיה, ניתן לרכוש את הכבל בכל מרכז שירות מורשה.

מחזור אוויר פנימי – במצב זה האוויר המצוי הרכב מחומם או מקורר ואין רענון של האוויר בתוך הרכב. מצב אוויר חיצוני – האוויר הנכנס לרכב מבחוץ (אוויר טרי) מחומם או מקורר.
יש לשים לב שפעולה ממושכת של חימום או קירור במצב מחזור אוויר תגרום להתעבות אדים על השמשות ותא הנוסעים יהפוך למחניק, זאת עקב עליה ברמת הפחמן הדו חמצני CO2, על כן עדיף לבחור ככל שניתן במצב אוויר חיצוני.

בחירה במצב זה מפעיל באופן אוטומטי את המזגן ומחזור האוויר הפנימי.

תוכן אקורדיון