המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

מכונית היברידית – עשר שאלות נפוצות

הפופולריות של מכוניות היברידיות תופסת תאוצה רבה גם בעולם וגם בישראל. הסיבות לכך מגוונות: חלקן מטעמים אידאולוגיים, משמע: דאגה לסביבה שבה

אנו חיים. וחלקן, אין זה סוד, כתוצאה מהדאגה לכיס: חיסכון משמעותי בהוצאות הדלק השוטפות וכן הטבת מס מפתה בעת הקנייה. ולמרות הפופולריות ושפע היתרונות המצוינים לעיל, עדיין צצות לא מעט שאלות בנוגע למכוניות היברידיות.

קיה נירו החדש 2019

רכב היברידי – רכב המשלב שני סוגי מנועים:

מנוע "בעירה פנימית" יחד עם מנוע חשמלי.

מהו רכב היברידי?

רכב היברידי הוא רכב המשלב שני סוגי מנועים:

מנוע "בעירה פנימית" בנזין, כפי שכולנו מכירים לצד מנוע חשמלי.

המערכות החכמות של הרכב "קובעות" איזה מנוע יופעל ובאיזו צורה בהתאם לסוג הנסיעה. התוצאה: חיסכון ניכר בהוצאות הדלק וכמובן, בזיהום האוויר. 

כשאומרים "מכונית היברידית", למה מתכוונים בדרך כלל?

לרוב מתכוונים לרכב הכולל שתי מערכות הנעה – בנזין וחשמל, המנוהלות ממחשב הרכב אשר מזהה מתי כל אחד מהן צריכה להיכנס לפעולה בעת הנהיגה.

האם יש סוגים שונים של כלי רכב היברידיים?

כן, קיימים מספר סוגים עיקריים. נתחיל בחלוקה בין רכב היברידי "מתון" ובין רכב היברידי "מלא" העונה לשם "היברידי "פלאג – אין". ההבדל העיקרי בין השניים: ברכב המתון למנוע החשמל אין מספיק כוח כדי להניע את הרכב בעצמו ותפקידו הוא להתניע את מנוע הבנזין כשהוא זקוק לו וכן לתפעל את המערכות החשמליות בזמן שמנוע הבנזין אינו פועל. ברכב היברידי מלא למנוע החשמל יש את הכוח להניע את גלגלי הרכב, יתרון המקנה ביצועים טובים יותר וחיסכון משמועתי בצריכת הדלק. ויש גם סוג שלישי: רכב היברידי נטען אשר המנוע החשמלי שבו הוא הדומיננטי מבין השניים וביכולתו להניע את גלגלי הרכב בכוחות עצמו. כמו כן, קיימת גם חלוקה בין רכב היברידי טורי לרכב היברידי מקביל. בקצרה: ברכב היברידי מקביל תתאפשר פעולה נפרדת של שני המנועים בהתאם לסגנון הנסיעה ובטורי, מנוע החשמל הוא זה שמניע את גלגלי הרכב ומנוע הבנזין תפקידו לספק אנרגיה לשימוש מנוע החשמל.

 

קיה נירו היברידי 2019

הסוללה ברכב ההיברידי – הפלוסים, המינוסים והאנרגיה שביניהם

באיזו תדירות יש להחליף סוללות היברידיות?

סוללות במכוניות היברידיות אמורות להחזיק לאורך כל חיי המכונית. כמו כן, למצבר ההיברידי אחריות יצרן, ברוב המקרים לחמש שנות אחריות או למאה אלף קילומטרים. כך שבעצם… כנראה לא תצטרכו להחליף.

מה קורה במידה והסוללה ברכב ההיברידי מתרוקנת?

סוללה ברכב היברידי מטעינה את עצמה במהלך הנהיגה וכן המערכת ההיברידית החכמה של הרכב דואגת לסינרגיה בין פעולת מנוע הבנזין לסוללה ההיברידית – בלי שבאמת תשימו לב. ולכן, אין חשש שהסוללה תתרוקן, בתנאי שתקפידו למלא דלק בזמן ולהימנע מעמידה ממושכת במצב N.

חשמל ברכב ההיברידי – מתי ואיך למעשה הוא נוצר?  

ברכב היברידי, מתי פועל מנוע הבנזין ומתי המנוע החשמלי?

תלוי. הודות לניהול ממוחשב חכם הקיים במכונית היברידית, מפעילה המכונית את המנוע הרצוי ברגע שהיא מזהה שהוא יעיל יותר ויש גם מקרים שבהם שני המנועים פועלים במקביל.

מהיכן מקבלת ערכת הסוללות את האנרגיה החשמלית שלה?

מנוע הבנזין או הדיזל, תפקידם לשמש כמקור אנרגיה למילוי

הסוללות תוך כדי תנועה בשתי דרכים עיקריות:

טעינה בעת בלימה – בכל זמן שבו הנהג מוריד את הרגל מדוושת התאוצה או לוחץ על דוושת הבלמים יהפוך המנוע החשמלי לגנרטור אשר יאט את המכונית ובאותו הזמן, יטען את הסוללה. במקרה זה, יכול הנהג לקבל חיווי לגבי ערך הטעינה באמצעות מחוג הטעינה Charge אשר נמצא על לוח השעונים.

טעינה באמצעות מנוע הבנזין – כאשר ערך הטעינה בבלימה אינו מספק וכאשר הנהג מאיץ את המכונית יניע מנוע הבנזין את המנוע החשמלי המשמש כגנרטור. חלק מהכוח הנוצר במנוע הבנזין מומר לאנרגיה חשמלית המטעינה את הסוללה ההיברידית.

בשורה התחתונה: מערכת ההנעה והמערך הממוחשב במכונית ההיברידית, תפקידם לבחור בשבילנו את ניהול זרימת האנרגיה ברכב, בצורה הטובה ביותר.

(אם מדובר במכונית היברידית "נטענת" יש אפשרות לחבר את המכונית לקו חשמלי חיצוני)

קרינה ברכב היברידי – לא ברמה שאמורה לפגוע

זה נכון שרכב היברידי פולט קרינה מסוכנת?

מחקר שנערך בן שבע מדינות מצא: השדות המגנטיים בכלי רכב חשמליים אינם מהווים סכנה כלשהי לבעלי רכב היברידי. במחקר נבדקו שבע מכוניות חשמליות שונות מול מכוניות המונעות בבנזין או בדיזל והתוצאות מכל התנאים הראו כי החשיפה לקרינה הייתה פחות מ -20% מהגבול המומלץ. במחקר "מיתוס-באסטר" שנערך בשנת 2010 עלה כי עלה כי חשיפת השדה המגנטי במכוניות היברידיות הייתה זהה לזו של מכוניות קונבנציונליות.

 

דגמי קיה החדשים קיה נירו 2019

מחיר וחיסכון – האם שווה לכם להתקדם לרכב היברידי?

האם עלויות האחזקה של מכונית היברידית גבוהות?

ודאי תופתעו לגלות כי עלויות האחזקה השוטפות של מכוניות היברידיות

כמעט זהות לאלה של מכוניות "רגילות".

רכב היברידי: האם הוא באמת חסכוני?

כידוע, מכונית היברידית מעניקה חיסכון של עשרות אחוזים לעומת מכונית "רגילה", הן בהוצאות המיסוי והן בהוצאות הדלק. אך הדבר תלוי גם בהרגלי הנסיעה שלכם. המרוויחים הגדולים, יהיו הנהגים המרבים לבלות את הנסיעה בסביבה עירונית ובפקקים.

לסיכום, מכוניות היברידיות מביאות איתן בשורה ידידותית גם לסביבה וגם לכיסו של הנהג הישראלי שלא פוחד לעשות את השינוי. חושבים להתקדם למכונית היברידית? היכנסו לאולם התצוגה של קיה, שם תופתעו לגלות נבחרת רכבים היברידית המתאימה לכל צורך ולכל מטרה. נסיעה טובה!

whatsapp דילוג לתוכן