המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

אמרתם צריכת דלק חסכונית – אמרתם קיה נירו (תשאלו את ספר שיאי גינס!)

אחד הפרמטרים החשובים בבחירת רכב חדש הוא נושא צריכת הדלק. כלומר, ההוצאה שתידרשו לשלם בגין צריכת דלק שנמדדת לפי היחס שבין מספר הק"מ שהרכב גומע עבור כל ליטר דלק שהוא מנצל. צריכת דלק היא אפוא פקטור בעל משקל רב בבחירת רכב משום שהתשלום לדלק מהווה את אחת מהוצאות ההחזקה הגבוהות.

נכון לתחילת שנת 2017, מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי עומד על למעלה מ-6 שקלים וידוע שהתעריף אף הגיע בתקופות מסוימות ליותר מ-8 ₪ לליטר.
לשם המחשה, על פי נתוני משרד התחבורה, רכב בבעלות פרטית נוסע בממוצע כ-14,300 ק"מ בשנה. כשצריכת הדלק טיפוסית של רכב בעל מנוע 1,600 סמ"ק עומדת על 13-16 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדה), מדובר על הוצאה שנתית של כ-6,600-5,500 שקלים בשנה.

קיה נירו קורסאובר היברידי מחזיק שיא גינס בצריכת דלק נמוכה

לא בכדי, אחד הטרנדים המובילים בבטחה את ענף הרכב הישראלי הוא רכבים חסכוניים עם הנעה היברידית המאופיינת בצריכת דלק נמוכה. בשנים האחרונות רכבים אלה מהווים כ-15% מנתח השוק. זאת בין היתר בשל מחירי הדלק הגבוהים והמגמות האקולוגיות החדשות בעולם. מגמה בולטת, מקבילה לכאורה בתחום, היא העלייה בפופולריות של קטגוריית ה"פנאי-שטח" שסוחפת רבים ותופסת פלח שוק שהולך וגדל בכ-50%-75% משנה לשנה (על פי נתוני איגוד יבואני הרכב). אולם ידוע שרכבי פנאי שטח, מעצם טבעם וגודלם, עלולים להיות גם "זללני דלק" לא קטנים (תרתי משמע).

גם היברדי עם צריכת דלק נמוכה וגם פנאי שטח?

אם עד לאחרונה היה נדמה שאי אפשר להגיע לשילוב הולם בין שתי המגמות, כלומר גם עיצוב מודרני בסגנון "קרוס-אובר" וגם הנעה היברידית יעילה, קיה מבקשת להגדיר מחדש את הגבולות ולספק מענה הולם לכלל הצרכים של הנהג המודרני. ענקית הרכב הדרום-קוריאנית לא נכנסה באופן מהוסס וסמלי אל השוק ההיברידי אלא קפצה ישר למים העמוקים.
דגם "נירו" מבית קיה, הקרוס-אובר ההיברידי הראשון שנחת בישראל, הוא דוגמה מצוינת לכך. מדובר בדגם הראשון של חברת קיה שתוכנן כבעל מערכת היברידית מלכתחילה ברוח המגמות החדשות בעולם, ולא כגרסה "ירוקה" לרכב קיים.

קיה נירו - קרוסאובר דינמי המתאים גם לנסיעה בעיר וגם לנסיעה בכבישים מהירים

נירו מגיש טכנולוגיה דרום-קוריאנית במיטבה. הרכב מיוצר בקווי ייצור המוניים ומציג פתרון שמשלב יתרונות היברידיים עם גימור "פנאי-שטח". כל זאת במחירים שבהחלט אפשר לומר שהם נגישים ו"משפחתיים". ואכן, גם המגזין הכלכלי "גלובס" שבדק את הרכב לעומקו העניק לקיה "נירו" את התואר המחייב – "מכונית שנתפרה לשוק הישראלי". בקיצור, זהו רכב חדיש ויפהפה שמחבר פונקציונליות עם טכנולוגיה מתקדמת ומתגאה בצריכת דלק של 26 ק"מ לליטר מבלי לעשות וויתורים בעיצוב.

למה חשוב שתבדקו צריכת דלק?

בכל הנוגע להספק צריכת דלק, קיה נירו מהווה משב רוח רענן בתעשייה. הן מבחינת ייצור רכבים חדשים והן באשר להגדרת המושג רכבים חסכוניים. כידוע, צריכת דלק בכלי רכב היא נתון שמשתנה בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה. נתוני צריכת דלק של כלי רכב מבוססים על בדיקות מעבדה בתנאים סטריליים ולרוב קיים פער ביניהם לבין המציאות בשטח. היות שהצמדת נתון של צריכת דלק לכלי רכב מסוים מבוססת על בדיקה קבועה בתנאי מעבדה, זהו פרמטר מצוין להשוואה בין רכבים ודגמים וזה למעשה השימוש העיקרי בו.

קיה "נירו" היא רכב היברידי המצויד בשני מערכות הינע. מנוע חשמלי שתורם 30% להספק ומנוע בנזין GDI התורם את ה-70% הנותרים. הסינרגיה בין שני המנועים טומנת בחובה מספר יתרונות שאחד הבולטים שבהם הוא צריכת דלק של 26 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

קרוסאובר היברידי

רק לשם השוואה, רכב "סטנדרטי" עם מנוע 1,600 סמ"ק צורך כ-13-16 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. כלומר, נסיעה ברכבי קיה נירו החדשים חוסכת עד כ-50% מהוצאות הדלק השוטפות. דגם הנירו אף רשם שיא גינס כרכב ההיברידי החסכוני ביותר, כאשר חצה את ארה"ב מחוף לחוף (כ-6,000 ק"מ) על ידי צריכה של כ-183 ליטר בלבד. כלומר, בפועל צריכת הדלק הממוצעת מלוס אנג'לס עד ניו-יורק הייתה של כ-33 ק"מ לליטר, הרבה מעבר לתוצאות המעבדה. נתון מרשים לכל הדעות שטוב לא רק לנהג אלא גם לסביבה.

גם בתוך העיר וגם בכבישים מהירים

זה לא נגמר כאן. קיה בחרה לצייד את דגם "נירו" עם מנוע בנזין GDI אשר פועל בשיטת "אטקינסון" על פיה שסתומי היניקה נותרים פתוחים לזמן קצר גם תוך כדי דחיסת הבוכנה על מנת להגדיל את יחס התפשטות התערובת בצילינדר וכמו כן כדי להפחית את אובדן האנרגיה שנוצר עקב חום מבוזבז על ידי הגדלת יחס הדחיסה.

מנוע ה-GDI מעניק לרכב יתרון בנסיעות מחוץ לעיר בזכות הזרקה ישירה שמאופיינת בצריכת דלק נמוכה גם בכבישים מהירים. במקביל, המנוע החשמלי בקיה "נירו" מציג התפלגות כוח אשר באה לידי ביטוי במקסימום כוח במהירות נמוכה. די כוח להניע את הרכב בתחילת נסיעה ועל כן חיסכון בהוצאות דלק בנסיעה בעומסי תנועה, בפקקים ובמהירות איטית. מעבר לכך, סוללות המנוע החשמלי נטענות בבלימה או בהאטה והמשמעות היא שפעילות המנוע החשמלי מוסיפה כוח ללא עלות.

איך זה עובד?

עיקרון הפעולה של "חטיבת ההינע" ברכב עובד באופן הבא: הנסיעה בתנאי דרך ובמצבים שאינם דורשים כוח לאורך זמן מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, כאשר המגבלה המרכזית היא יכולת הקיבולת של הסוללה. בתנאים מאתגרים יותר, מנוע הבנזין מסייע באופן משמעותי. למשל, בעת נסיעה בפקק הדורשת צריכת דלק רבה שכן הרכב "זוחל", פועל רק המנוע החשמלי. כך גם בשיוט במהירויות נמוכות. מנוע הבנזין נכנס לפעולה ומספק את מרבית הכוח (כ-70%) בזמן האצה ונסיעה בעומס.

הביצועים והיכולות של נירו מרשימים גם בזכות מנוע בנזין 1.6 ליטר  עם הספק מרבי של 105 כ"ס ו-15 קג"מ, ומנוע החשמלי המעניק כ-44 כ"ס ו-17 קג"מ נוספים. ההספק המשוכלל של חטיבת ההינע עומד על 141 כ"ס כאשר הכוח מועבר לגלגלים על ידי תיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת 6 מהירויות.

נסיעה שקטה ובריאה ויתרונות מיסוי

צריכת דלק היא נתון חשוב שמגדיר רכבים חדשים ורכבים חסכוניים. הטכנולוגיה ההיברידית ברכבי קיה "נירו" שמשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי מאפשרת ליהנות מחיסכון ניכר בצריכת דלק ומשלל יתרונות נגזרים כמו מודעות סביבתית, נסיעה שקטה ובריאה ועוד.

קיה "נירו" הוא דגם שמשתלב נפלא במגמה תוך שמירה על נראות ועיצוב. זהו כלי רכב המשייט בין שתי הקטגוריות הפופולריות ביותר כיום בעולם הרכב – היברידיות מכאן ופנאי-שטח מכאן. זאת ועוד, קיה נירו מוגדר בקבוצת הזיהום הירוקה 2 מה שמכניס אותו תחת הטבת המס ההיברידי בישראל – מס קניה של כ-30% בלבד. כלומר, רכב היברדי עם מראה של קרוס-אובר אלגנטי שגם חוסך בהוצאות דלק וגם מעניק חיסכון של ממש במס שווי השימוש.

כבר רכשתם קיה נירו? אנו ממליצים לכם להוריד את אפליקציית המדריך לרכב במציאות רבודה של קיה נירו

whatsapp דילוג לתוכן