המשך לתוכן

סטינגר: חברת טלקאר , יבואנית רכבי קיה לישראל משיקה את מכונית הגראן טוריסמו של קיה

• דגם הסדאן הספורטיבי החזק של קיה, בתצורת .Fastback
• מנועי בנזין 2.0 ליטר טורבו ו-3.3 ליטר V6 טווין טורבו.
• מכונית ספורט עם ביצועים שעברו ליטוש במסלול הנורבורגרינג.

קיה סטינגר החדשה, דגם סדאן ספורטיבי חזק בתצורת Fastback , נצמדת מקרוב לתכנית האב לעיצוב ותכנון הנדסי שנקבעה על-ידי דגם הקונספט KIA GT משנת 2011, והיא מכונית הייצור הסדרתי בעלת הביצועים הטובים ביותר בתולדות החברה.

 

הסטינגר מעבירה את המהות של מכוניות תיור היסטוריות – מכוניות רבות עוצמה ואלגנטיות המסוגלות להסיע את בעליהן בסטייל במהירות גבוהה. בכל שלב של הפיתוח, עוצבה ותוכננה הסטינגר כדי להיות מכונית גראן טוריסמו מושלמת. המכונית מתאפיינת באסתטיקה מסובבת ראשים, שפע של מקום לחמישה נוסעים ומטענם, נסיעה יציבה ושלווה, והתנהגות כביש זריזה עם אספקת כוח מלהיבה .

 

במעבר שלה מתפיסה לייצור, שונה שמה של מכונית הקונספט Kia GT ל-"סטינגר", בהשראת דגם הקונספט GT4 Stinger שנחשף ב NAIAS 2014. בעוד שהמכונית היא GT אמיתית מטבעה, השם סטינגר מעורר מהירות והתרגשות, שני מאפיינים מרכזיים שנמצאים בדגם הייצור.

 

הסטינגר תהיה זמינה עם אפשרות בחירה בין שני מנועים: מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, ומנוע 3.3 ליטר V6 חזק עם צמד מגדשי טורבו.

עיצוב

 

הפיכת דגם קונספט לדגם ייצור אינה עניין של מה בכך. סדנת העיצוב האירופאית של קיה בפרנקפורט – מקום הולדתו של דגם הקונספט GT 2011 – הפיחה חיים בסטינגר, בפיקוחו של פיטר שרייר, המעצב הראשי של קיה מוטורס, וגרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה מוטורס אירופה.

 

מהחזית החלקה שלה, דרך הדפנות החטובות, ועד לחלק האחורי החסון, מקרינה הסטינגר ביטחון ושרירים. המפתח לנוכחות הכביש שלה הן הפרופורציות של מכונית הנעה אחורית עם תא מנוע ארוך ושלוחה קדמית קצרה של 830 מ"מ, בסיס גלגלים מוארך (2,905 מ"מ) כדי להעניק תא נוסעים מרווח, ושלוחה אחורית ארוכה (1,095 מ"מ) עם כתפיים חזקות ורחבות. היציבה, הפרופורציות והאיזון הויזואלי נועדו להעניק למכונית אווירה של אלגנטיות ואתלטיות, ולא של תוקפנות ופראות. אורכה של הסטינגר הוא 4,830 מ"מ ורוחבה עומד על 1,870 מ"מ, מה שהופך אותה לארוכה ורחבה יותר מאשר דגמי סדאן ספורטיביים רבים, ומאפשר תא נוסעים מרווח ותא מטען גדול , עם קיבול מטען של 406 ליטר (VDA.

 

אלמנטים פונקציונליים לחלוטין בעיצוב החיצוני – פתחי יניקת האוויר הקדמיים ובקשתות הגלגלים, הגחון החלק ומפזר האוויר האחורי המשולב – מסייעים ליעילות האווירודינמית של הטינגר. הפגוש האחורי מכיל ארבעה צינורות פליטה אובליים. השבכה הקדמית בצורת "אף הנמר", שהיא  סימן היכר של קיה, מתנוססת בגאווה בין פנסי ה LED הראשיים בעלי הצורה המורכבת.

 

דגמי ה-GT-Line מתאפיינים בגימור כרום כהה למסגרת שבכת "אף הנמר", ולשבכה הקדמית התחתונה, לפתחי האוורור הצדיים ולבתי מראות הצד, ובנוסף מפזר אוויר בצבע שחור מבריק .

רמת האבזור הגבוהה ביותר, GT 3.3 ל' , מתאפיינת באותם דגשי כרום כהה ומפזר האוויר בצבע שחור מבריק, כשמשלימים אותם חישוקי 19 אינץ' גדולים יותר ובלמי דיסק של Brembo עם קליפרים אדומים.

 

את סממני העיצוב החיצוניים של גראן טוריסמו משלימים המבנה והאווירה של תא הנוסעים הנמוך, עם שמשה קדמית בעלת שיפוע חזק ולוח מחוונים גבוה המתמשך לאורך הציר האופקי. הקונסולה המרכזית של לוח המכשירים מחולקת לשני אזורים ספציפיים: מתגי השליטה במערכת המידע והבידור ערוכים בקפידה מתחת למסך מגע צבעוני גדול, ואילו מתגי בקרת האקלים והאוורור יושבים מתחתם. מול פני הנהג נמצא גלגל הגה עבה מצופה עור שחלקו התחתון קטום בהשראת מרוצי מכוניות, עם סמל GT-Line או GT מובלט. לוח המחוונים מתאפיין בשילוב של מחוונים אנלוגיים ודיגיטליים. המדים הגדולים מוקפים בטבעת מתכת ומודגשים באמצעות מחוגים אדומים. צג TFT צבעוני הממוקם בין המדים משדר נתוני ביצועים – כגון כוחות G בפנייה וזמני הקפה – יחד עם מידע נלווה, כולל מחשב נסיעה, הגדרות הנהג, ניווט ואבחון.

 

פתחי האוורור העגולים בהשראה אווירונאוטית ממוקמים מלפנים ומאחור, ופס כרום משיי מקיף את תא הנוסעים. התוצאה היא תחושה של אינטימיות מחבקת. עם זאת, בסיס הגלגלים הארוך, המרכב בעל ארבע הדלתות, וצללית ה-fastback מאפשרים מרווח רגליים נדיב מלפנים ומאחור, ותנוחת הישיבה הנמוכה מאפשרת שפע של מרווח ראש לכל הנוסעים. במצב הנמוך ביותר שלו, נמצא מושב הנהג רק 180 מ"מ מעל הכביש – 45 מ"מ נמוך יותר מאשר בקיה אופטימה – ומעניק תנוחת נהיגה מוכוונת ביצועים.

 

המושבים בעלי הקימורים העמוקים של הסטינגר, שעוטפים את יושביהם, מצופים בעור סינתטי שחור , אפור או אדום בדגם ה 2.0 ל', ועור נאפה אמיתי באותם צבעים בדגם ה 3.3 ל'.

 

דגם ה 3.3 ל' GT מציע גם מושב נהג עם תמיכה לאזור המותניים באמצעות תאי אוויר בגב המושב ובכריות הצד עם אפשרות כוונון לארבעה כיוונים, לנוחות אופטימלית. חלון שמש רחב בגג משפר את האווירה בתוך המכונית, ומאפשר כניסה של כמות גדולה יותר של אור השמש כדי להציף את תא הנוסעים ולשפר את המבט החוצה עבור כל הנוסעים.

מנועים וחטיבת הינע

 

מנוע הבנזין "Theta" 2.0 ליטר טורבו ארבע צילינדרים מייצר 255 כ"ס ב-6,200 סל"ד. המומנט המרבי שלו – 353 ניוטון-מטר – זמין בין 1,400 ל-4,000 סל"ד. המנוע החזק ביותר של הסטינגר הוא מנוע הבנזין 3.3 ליטר V6 "Lambda II" עם צמד מגדשי טורבו, עם הספק מרבי של 370 כ"ס המגיע ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 510 ניוטון-מטר בין 1,300 ל-4,500 סל"ד. דגם GT המונע באמצעות מנוע 3.3 ליטר טורבו מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד, נתון שהופך את הסטינגר למכונית בעלת ההאצה המהירה ביותר שקיה ייצרה אי פעם. בעזרת מנוע זה, לקיה סטינגר מהירות מרבית של 270 קמ"ש.

 

הסטינגר מצוידת בדור השני של תיבת ההילוכים האוטומטית האלקטרונית בעלת שמונה הילוכים של קיה, המשודכת כסטנדרט לשני המנועים. תיבת הילוכים בעלת 8 הילוכים זו, שתוכננה על-ידי קיה, מתגמלת נהגים באמצעות החלפות הילוכים מיידיות וחיסכון אופטימלי בדלק. תיבת ההילוכים של הסטינגר עושה, לראשונה בקיה, שימוש בממיר מומנט מסוג Centrifugal Pendulum Absorber (PSA), שנמצא בדרך כלל ביישומים תעופתיים ובמרוצי מכוניות, ומפחית את רעידות הפיתול בכל מערכת ההינע. תיבת ההילוכים מציעה עד חמש תוכניות שונות להחלפת ההילוכים ולמצערת (וכן גם רמות של סיוע בהיגוי – ראה להלן), אותן הנהגים יכולים לבחור באמצעות בורר המצבים האלקטרוני של המכונית. הנהגים יכולים לאפשר למכונית להחליף הילוכים בעצמה, או להחליף הילוכים באמצעות "משוטים" על גלגל ההגה.

 

הסטינגר היא מכונית הסדאן הראשונה של קיה שזמינה עם הנעה אחורית. הכוח מועבר לשני צידי הסרן האחורי באמצעות דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה.

 

נוחות נסיעה והתנהגות כביש

קיה שאפה לייצר מכונית עם דינמיקת נהיגה שעולה בקנה אחד עם העיצוב המדהים שלה. על מנת לעמוד במשימה זו, לוטשו נוחות הנסיעה וההתנהגות של הסטינגר במסלול נורדשליפה הידוע לשמצה בנורבורגרינג, תחת פיקוחו של אלברט בירמן, ראש מחלקת בחינות הרכב ופיתוח הביצועים הגבוהים של קיה. הסטינגר היא מכונית גראן טוריסמו מבחינת עיצובה ומבחינת האופי שלה, ומערך הבדיקות שלה נקבע כדי לוודא שהיא מסוגלת להתמודד ללא קושי עם כבישים מכל סוג.

 

המרכב של הסטינגר מספק בסיס קשיח במיוחד למערכת המתלים של המכונית, ותורם להפחתת הרעש והרעידות ולתא נוסעים שקט.

 

מערכת המתלים הקדמית מסוג תמוכות מקפרסון כוילה כדי להעניק משוב אופטימלי לנהג, כמו גם למקסם את תגובת ההיגוי והיציבות בכל התנאים. מאחור, מערכת מתלים מרובת חיבורים מסייעת לתגובות ההיגוי, עם מוט נגד גלגול מחוזק ליציבות גבוהה ורעידות מרכב מינימליות.

 

הסטינגר כוללת גם מערכת מתלים מבוקרת אלקטרונית, ECS. בעוד שהיא תמיד מגיבה בצורה צפויה לפקודות הנהג, ניתן לכוונן את המערכת באמצעות בורר מצבי הנהיגה בהתאם לתנאי הכביש וסגנון הנהיגה. ניתן להשתמש במערכת ECS כדי להקשיח או לרכך את בולמי הזעזועים הקדמיים והאחוריים באופן עצמאי, לקבלת נוחות נהיגה, תגובה וזריזות "תפורות על פי מידה". מערכת ECS יכולה גם לסייע לנהגים על ידי הבטחת קו התקדמות צפוי בפניות. המערכת יכולה לרכך את בולמי הזעזועים הקדמיים ולהקשיח את בולמי הזעזועים האחוריים לקבלת זריזות רבה יותר והפחתת תת ההיגוי, אך גם להקשיח את בולמי הזעזועים הקדמיים ולשחרר מעט את החלק האחורי כדי להתמודד בהיגוי יתר ולהבטיח יציבות רבה יותר. הנהגים יכולים לבחור בין חמישה מצבי נהיגה: Eco, Sport, Sport+, Comfort ו-Smart. מערכת ECS מותקנת כציוד סטנדרטי בדגם GT 3.3 ל' .

 

הגה כוח עם מנוע חשמלי וסיוע משתנה המותקן על מסרק ההיגוי (R-MDPS) מצויד במנוע חשמלי המותקן ישירות על מסרק ההיגוי, ומאפשר תגובות מיידיות יותר ורמת רעידות מופחתת בהשוואה למערכות שבהן המנוע מותקן על מוט ההגה. ניתן לכוון את הסיוע ואת משקל ההיגוי באמצעות מערכת בורר מצבי הנהיגה.

 

מבחר של חישוקי סגסוגת וצמיגים בעלי ביצועים גבוהים זמינים גם הם. דגמי 2.0 ליטר בנזין מצוידים בצמיגים 225/45 R18. גרסאת GT 3.3 ל' מצוידות בצמיגים עם ביצועים גבוהים, 225/40 R19 ו-255/35 R19, מלפנים ומאחור בהתאמה. כחלק ממפרט GT, מצוידת הסטינגר 3.3 ליטר V6 כסטנדרט בבלמי דיסק מאווררים בעלי ביצועים גבוהים מתוצרת Brembo® (350 מ"מ מלפנים, 340 מ"מ מאחור), עם קליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות וקליפרים אחוריים בעלי 2 בוכנות. דגמי 2.0 ליטר מצוידים בבלמים דיסק מאווררים – 345 מ"מ מלפנים, 330 מ"מ מאחור.

 

בטיחות

הסטינגר מצוידת כסטנדרט עם מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) האחרונות של קיה, תחת תת המותג DRIVE WiSE .

 DRIVE WiSE מגלם את הפילוסופיה של קיה לייצר כלי רכב בטוחים וחכמים עם טכנולוגיות בטיחות אקטיבית שמיועדות למנוע או להקטין את ההשפעות של התנגשות.

 

הסטינגר מצוידת כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM), המבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה

 

מאפיינים אחרים של DRIVE WiSE כוללים: התראת התנגשות מלפנים עם סיוע במניעת התנגשות מלפנים וזיהוי הולכי רגל; בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go; סיוע לשמירה על נתיב; התראת תנועה חוצה מאחור; התראת התנגשות בשטחים מתים; וסיוע לאלומה הגבוהה.

 

בנוסף, הסטינגר מצויד במערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר פרמטרים של הרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה יחד עם תצוגה גרפית בלוח המחוונים אם היא מזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

 

הבטיחות הפסיבית של הסטינגר נתמכת על ידי השיעור הגבוה של שימוש בפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה במבנה המרכב, וכן על-ידי שבע כריות אוויר כסטנדרט (לנהג ולנוסע הקדמי, כריות צד מלפנים, כריות וילון וכרית אוויר לברכי הנהג).

 

טכנולוגיה ומאפיינים

הסטינגר משקף את ההתמקדות של קיה בהצעת מערכות המידע והבידור וטכנולוגיות הנהיגה העדכניות ביותר. תצוגה עלית (HUD) , בדגם 3.3 ל', מתכווננת לגובה ומאפשרת לנהג לראות מידע נהיגה מרכזי כשהוא משתקף על השמשה הקדמית, כולל מהירות, הנחיות ניווט פנייה אחר פנייה, מידע ממערכת השמע, בקרת שיוט והתראה על התנגשות בשטחים מתים.

 

לסטינגר 2 מערכות שמע בעלות ביצועים גבוהים המבטיחות חוויה אקוסטית מקיפה כשהקילומטרים חולפים. הסטינגר 3.3 ל', מצויד במערכת מידע ובידור עם צג מגע 8.0 אינץ', בשילוב עם מערכת שמע חזקה ואיכותית של Harman-Kardon®  עם צליל היקפי, 720 וואט,  15 רמקולים וצמד סאב-וופרים המותקנים מתחת למושבי הנהג והנוסע הקדמי, וכן טכנולוגיית Clari-Fi™ לשיפור איכות השמע ע"י בנייה מחדש של אותות השמע שאבדו בתהליך הדחיסה הדיגיטלי. טכנולוגיה זו מחזירה חוויית האזנה באיכות גבוהה לכל מקור דיגיטלי דחוס. המערכת גם מגיעה כשהיא מצוידת בדור הבא של טכנולוגיית QuantumLogic™ Surround Sound, שמחלצת אותות מההקלטה המקורית ומשלבת אותן לתוך soundstage אותנטי, רב מימדי עבור השמעה ברורה, מעודנת ומלאת פירוט.

 

לתוספת נוחות ונוחיות, בכל תנאי מזג האוויר, דגם הסטינגר 3.3 ל' מגיע עם גלגל הגה מחומם, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, דלת תא מטען חשמלית חכמה, המאפשרת פתיחה אוטומטית שך תא המטען באמצעות מפתח חכם או לחצן בתא הנוסעים. דלת תא המטען יכולה גם לפתוח את עצמה אם היא מזהה את המפתח החכם בסמיכות לחלק האחורי של המכונית למשך שלוש שניות – דבר מועיל כאשר אין יד פנויה לפתוח את תא המטען.

קיה סטינגר - מפרט טכני

מרכב ושלדה

סדאן ספורט בתצורת fastback עם 4 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי כולו מפלדה. מבחר של 2 מנועי טורבו בנזין המניעים את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

 

מנועים

 

2.0 ליטר / 255 כ"ס בנזין Theta II

סוג                               טורבו, 4 צילינדרים בטור

נפח                              1,998 סמ"ק

קדח X מהלך                86.0 X 86.0

יחס דחיסה                   10.0:1

הספק מרבי                  255 כ"ס (188 קוו"ט) ב-6,200 סל"ד

מומנט מרבי                  353 ניוטון-מטר ב-1,400-4,000 סל"ד

שסתומים                      16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                  הזרקה בנזין ישירה (GDI)

 

3.3 ליטר / 370 כ"ס בנזין V6 Lambda II

סוג                               שני מגדשי טורבו, V6

נפח                              3,342 סמ"ק

קדח X מהלך                92.0 X 83.8

יחס דחיסה                   10.0:1

הספק מרבי                  370 כ"ס (272 קוו"ט) ב-6,000 סל"ד

מומנט מרבי                  510 ניוטון-מטר ב-1,300-4,500 סל"ד

שסתומים                      24 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

מערכת דלק                  הזרקה בנזין ישירה (GDI)

 

 

מערכת הינע                               2.0ל'              3.3 ל'

מערכת הנעה                           אחורית             אחורית            

 

 

תיבת הילוכים

תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים (כל הדגמים)

 

יחסי העברה    

                        2.0i                  3.3i

1                      3.964              3.665

2                      2.468              2.396             

3                      1.610              1.610

4                      1.176              1.190

5                      1.000              1.000

6                      0.832              0.826             

7                      0.652              0.643

8                      0.565              0.556

הילוך אחורי      2.273              2.273

הינע סופי         3.727              3.538

 

ביצועים

                                                2.0i                  3.3i     

0-100 קמ"ש (שניות)                6.0                   4.9

מהירות מרבית (קמ"ש)             240                 270

 

מערכת מתלים ושיכוך

מלפנים                                     מתלה נפרד לחלוטין עם תמוכות מקפרסון המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

מאחור                                      מתלה נפרד לחלוטין עם זרועות תחתונות כפולות המותקנות על תת-מסגרת, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים ממולאי גז, מוט מייצב נגד גלגול

 

מערכת היגוי

סוג                                           הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן, יחס משתנה

סיבובים מנעילה לנעילה            2.4

קוטר סיבוב                               11.2 מטרים

 

מערכת בלמים

 

                                                    2.0i                             3.3i  

מידות, קדמיים/אחוריים (מ"מ)  

קדמיים                                     דיסק מאוורר     דיסק מאוורר Brembo (4 בוכנות)

אחוריים                                    דיסק מאוורר     דיסק מאוורר Brembo (2 בוכנות)

 

 

חישוקים וצמיגים

2.0i                                          225/45 R18, חישוקי סגסוגת 8.0Jx18

3.3i                                          225/40 R19, חישוקי סגסוגת 8.0Jx19

                                                255/35 R19, חישוקי סגסוגת 8.5Jx19

גלגל חילוף                                ערכת ניידות או גלגל חילוף ארעי כאופציה

 

מידות (מ"מ)

 

חיצוניות

אורך כולל                                  4,830 

רוחב כולל*                                1,870 

גובה כולל                                  1,400 

רוחק סרנים                              2,905

שלוחה קדמית                          830    

שלוחה אחורית                         1,095

* ללא מראות צד

 

פנימיות

                                                מלפנים             מאחור

מרווח ראש                               974                 939

מרווח רגלים                             1,083              925

מרווח כתפיים                           1,433              1,391

 

 

משקלות (ק"ג)

                                                  2.0i                3.3i

                                               

משקל עצמי                              1,642              1,834

משקל כולל                                2,185              2,325

יכולת גרירה (עם בלימה)           1,500              1,500

יכולת גרירה (ללא בלימה)          750                 750

 

 

פליטות מזהמים וצריכת דלק (ליטר/100 ק"מ)

 

 

2.0 ליטר בנזין

                                                     משולבת      עירונית     בין עירונית   CO2 (גרם/ק"מ)

הנעה אחורית, חישוקי 18 אינץ'        7.9              10.6           6.4               181

הנעה אחורית, חישוקי 19 אינץ'        8.3              11.2           6.7               190

 

3.3 ליטר בנזין

                                                     משולבת      עירונית     בין עירונית   CO2 (גרם/ק"מ)

הנעה אחורית, חישוקי 19 אינץ'        9.9              13.6           7.8               225

הנעה 4×4, חישוקי 19 אינץ'             10.6           14.2           8.5               244