המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

קיה מוביליטי – קיה קרניבל נגיש לנכים

לנו בקיה חשוב לקדם שוויון הזדמנויות לכל נהג, ללא קשר למכשולים ולאתגרים העומדים בדרכו.

אנו גאים להציג בפניכם את דגם קיה קרניבל. מיניוואן נגיש שהונמך והותאם לנכים המשפר מאד את הניידות, את חווית הנסיעה ואיכות החיים.

קיה קרניבל בנה לעצמו שם של המיניוואן הטוב בישראל והדור הנוכחי שלו מציע יותר: הוא מתקדם יותר, מעוצב יותר, מרווח יותר ומצויד במנוע בנזין חזק ודינמי. היכולת והאיכות של קיה קרניבל החדש, זמינה מעכשיו גם לבעלי מוגבלויות עם ערכת הסבה בהתאמה אישית.

רקע – כלי רכב מותאם לנכים

תמונת המצב של קבוצת רכב זו, מגלה דבר אחד בולט במיוחד – רוב רובם של רכבי הנכים מתבססים על מכוניות מסחריות. קטנות, בינוניות או גדולות. מה שקובע את כלי הרכב הוא גובהו של הנכה הנוהג או הנוסע כשהוא יושב על כיסא גלגלים. פעמים רבות גם מרכיב הרוחב משנה וקובע האם ייבחר לאותו אדם רכב מסחרי קטן, בינוני או גדול. לא משנה מה הגודל, זה תמיד יהיה רכב מסחרי. מתי לאחרונה נסעתם במסחרית? זאת אינה חוויה נעימה – מדובר בכלי רכב שתועדף לנשיאת משאות. לעומת זאת, קיה קרניבל החדש מביא את כל האיכויות של מכונית אשר תוכננה סביב הנוסעים ורווחתם – והופכת אותם זמינים לקהל הנכים.

קיה קרניבל מוסב לנכים

קצת נתונים על קיה קרניבל

לרכב בסיס גלגלים עם מרחק בין סרנים של 306 ס"מ ואורך כללי של 511 ס"מ מה שממקם את רובו של חלל המכונית בין הגלגלים ומאפשר ניצול מרבי של חלל הפנים. הרוחב הוא כמעט 2.0 מטרים והגובה החיצוני מגיע ל – 175 ס"מ עם מסילות הגג. התוצאה היא גודל שמאפשר להסיע שמונה בני אדם בנוחות מרבית. עוד בתחום הנוחות, תמצאו בקיה קרניבל בקרת אקלים חזקה מאד עם שלושה אזורי אקלים ותצוגה דיגיטלית – פתחי מיזוג לכל שלושת שורות המושבים, בקרת שיוט, מולטימדיה עם שליטה מגלגל ההגה, שקעי מתח רבים, עשרה מחזיקי כוסות הפזורים בקבינה, וילונות צד לפרטיות בשורות האחוריות ואבזור דקורטיבי חיצוני.

לשמירה על בטיחות הנוסעים, כולל מערך הבטיחות של קיה קרניבל מערכת לבקרת יציבות, בקרת משיכה, סיוע לזינוק בעלייה, כריות אוויר לכל אורך המרכב ועוד. בנוסף לכך, מצוידת קיה קרניבל במנוע 6V בנזין בנפח 3.3 ליטרים אשר מפיק 276 כוחות סוס. הכוח הרב יורד לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים, שמבוקרת על-ידי מחשב וההנעה הקדמית הופכת את הנסיעה לבטוחה במיוחד.

למרות מידותיו הגדולות ובזכות יחידת ההנעה, קיה קרניבל זורם וגולש בקלילות על הכביש. מערכת מתלים מתקדמת מעניקה לו ריסון ושליטה גם בכביש מתפתל ועתיר מהמורות מבלי להתפשר על נוחות הנוסעים. כמו-כן, מערכת היגוי חשמלית מקלה מאוד על התמרונים בעיר או מחוצה לה ועם רדיוס סיבוב של 5.6 מטרים בלבד, לא תתקשו לתמרן בכל חניון עירוני או בין סמטאות כפר בגליל.

קיה קרניבל מונגש לנכים עם כיסא גלגלים

ההסבה של קיה קרניבל לרכב מונגש

המתלים מצוידים במערכת רכינה. צידו הימני של המרכב רוכן לצד ומקל על הכניסה לרכב. דלתות הצד החשמליות המקוריות מציעות פתח שימושי מאד של 83 ס"מ לרוחב ו 137 ס"מ לגובה. רצפת הקרניבל מונמכת ב-20 ס"מ כך שהגובה בפנים הרכב הוא 148 ס"מ. ואם כבר מדברים על הרצפה – בשונה מקיה קרניבל המוכר, הרצפה ממותקנת עם מסילות לעיגון גמיש של כל המתקנים הדרושים לכיסאות גלגלים. מתחת למושב הנהג יגלו בעלי מוגבלויות חלל עמוק לרגליים, המאפשר גם לנהג נכה להתקרב לגלגל ההגה ולסגל לעצמו תנוחת נהיגה טבעית ובטוחה.

המושבים הקדמיים הופכים להיות פריקים ומנגנון פתיחה מהיר נותן גמישות רבה לסידור הפנימי של המכונית. כדי כך אפשר תוך דקות וללא כלי עבודה, להתאים את המכונית לנהיגה על ידי נכה או להושיב את הנכה בסמוך למושב הנהג.
עוד לפני ההתנעה, קיה קרניבל מכין עצמו לקראת בעליו. הכניסה והיציאה אליו קלות במיוחד בזכות שתי דלתות צד המופעלות בלחיצת כפתור מהשלט בעזרת מנועים חשמליים. מערכת הידרולית מנמיכה את הרכב, דלת הצד הימנית נפתחת אוטומטית וכבש חשמלי יורד במהירות כדי לאפשר גישה קלה ונוחה לתא הנוסעים וממנו.

סיכום

קיה קרניבל המונגש, מציע שילוב של טכנולוגיית נהיגה מתקדמת לצד מרחב פנימי גדול, השמור בדרך כלל לרכבים מסחריים. כל זאת מבלי להתפשר על נוחות הנוסעים ועל בטיחותם. ההתאמה לצרכיהם של בעלי מוגבלויות מאפשרת חווית נסיעה קלה, נעימה וגמישה גם במצב נהיגה וגם כשבעל המוגבלות מוסע על ידי אחרים. תאמו נסיעת מבחן כדי להתרשם בעצמכם.

whatsapp דילוג לתוכן