המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

קיה מתחייבת להפוך ל'ספקית בת קיימא של פתרונות ניידות' וחושפת מפת דרכים להשגת ניטרליות פליטת פחמן עד 2045

הפחתת שימוש בפחמן

  • קיה מתחייבת להשיג ניטרליות פחמן בכל שרשרת הערך של החברה עד 2045
  • מערך הדגמים של קיה יהפוך לחשמלי מלא באירופה עד 2035, ובשווקי מפתח גלובליים אחרים עד 2040
  • שותפות פורצת דרך עם ארגון 'The Ocean Cleanup' (ניקיון האוקיינוסים) לחקירת דרכים חדשניות שבהן התעשייה יכולה לסייע להגן על כדור הארץ
  • דגם הקונספט של SUV חשמלי לגמרי, Concept EV 9, הוצג בתצוגה מקדימה לקראת הופעת הבכורה שלו בתערוכת AutoMobility LA בלוס אנג'לס.

חברת קיה הציגה את החזון שלה להפוך למובילה בת קיימא, אחראית וחדשנית בתחום פתרונות הניידות, והכריזה על מחויבות להשיג ניטרליות פחמן עד 2045.

קיה הכריזה על החזון התאגידי שלה בהצגה וירטואלית של 'Kia Sustainability Movement' ב-11 בנובמבר.
החזון של קיה להפוך ל"ספקית פתרונות ניידות בת קיימא" משקף את הגישה של החברה לקיימות, שמדברת על יצירת פתרונות ניידות ברי קיימא עבור צרכנים, קהילות והחברה הגלובלית.

כצעד משמעותי ראשון בדרך להשגת החזון הארגוני שלה, הכריזה קיה על תוכניתה להשיג ניטרליות פחמן עד שנת 2045, בהתבסס על שלושה עמודי תווך עיקריים – 'ניידות בת קיימא', 'עולם בר קיימא' ו-'אנרגיה בת קיימא'.

עמודי תווך אלה ילוו את קיה במאמציה להפחית את פליטת הפחמן בכל ההיבטים התפעוליים, החל מאספקה, דרך לוגיסטיקה, ייצור כלי רכב ושימוש בכלי רכב ועד לסילוק הפסולת.
קיה מתכננת להפחית עד שנת 2045 97% מפליטות הפחמן של החברה בהשוואה לשנת 2019.
החברה תשיג ניטרליות פחמן על ידי יישום צעדים נוספים לקיזוז מלא של יתרת פליטות הפחמן.

※ ניטרליות פחמן: מצב של איזון בין ה-CO2 הנפלט לאטמוספרה לבין ה-CO2 שמסולק מהאטמוספרה.

"עבורנו, לא מדובר רק בהצבת יעדים והשגת מטרות. מדובר בהגדרת חזון שיעניק השראה לאחרים להצטרף לתנועה לטובת האנושות וההגנה על הסביבה", אמר הו-סונג סונג, נשיא ומנכ"ל קיה.
"בהתאם לחזון שלנו להפוך לספקית פתרונות ניידות בת קיימא, אנו מתחייבים להשיג ניטרליות פחמן עד 2045."

קיה הציגה גם את ה-Concept EV9 לפני חשיפתו בתערוכת AutoMobility LA בלוס אנג'לס. דגם הקונספט חשמלי לחלוטין (BEV) מגלם את המחויבות של קיה להשגת ניטרליות פחמן.

השגת חשמול מלא בשווקים הגדולים עד 2040

החלק הגדול ביותר של פליטות הפחמן שמיוצרות על ידי כל יצרן סדרתי של כלי רכב מיוצר כאשר הרכב נמצא בשימוש יומיומי ועל הכביש, כשהוא מסייע לענות על צורכי הניידות של הלקוחות.
מסיבה חשובה זו, קיה מעניקה עדיפות למעבר מכלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (ICE) למערך שלם של כלי רכב ידידותיים לסביבה.
כתוצאה מכך, כדי להשיג אפס פליטות פחמן בשלב השימוש ברכב, מתכוונת קיה להאיץ עוד יותר את היישום של אסטרטגיית Plan S שלה לטווח הבינוני-ארוך.

קיה מתכוונת לחשמל באופן מלא את מערך הדגמים שלה באירופה עד שנת 2035. החל משנת 2040, מערך הדגמים של קיה בשווקי מפתח ברחבי העולם יהיה מורכב גם הוא מדגמים מחושמלים בלבד, תוך השגת אפס פליטות מזהמים במהלך השימוש היומיומי ברכב.
זה השלב בחיי השירות של הרכב שבו קיה תעשה צעדי ענק להפחתה דרמטית של הגורם האחראי העיקרי לפליטות פחמן.

קיה פועלת גם יחד עם הספקים שלה כדי להפחית את פליטות הפחמן משלב אספקת החלקים. קיה שואפת ליצור מערכת ניטור פליטות פחמן עבור החברות השותפות שלה עד 2022, ותספק פתרונות לספקים שלה על סמך הנתונים שיתקבלו.
מרכיב מרכזי בתוכנית זו הוא השימוש ב"פלדה ירוקה", מכיוון שתעשיית הפלדה היא באופן מסורתי אחד מפולטי הפחמן הגדולים בעולם.

※ פלדה ירוקה: פלדה המיוצרת בתהליך ידידותי לסביבה תוך מזעור השימוש בדלק מאובנים.

הגנה על מערכות אקולוגיות ימיות וקיזוז פליטות פחמן

קיה עומדת ליזום פרויקט 'פחמן כחול' כדי לתרום באופן יזום תרומה מוחשית לשמירה על הסביבה, במקום להסתפק בהפחתת פליטות המזהמים כדי להשיג את יעד ניטרליות הפחמן שלה.
הפרויקט יתמקד במערכות אקולוגיות ימיות שהן בין היעילות ביותר בספיגת פחמן.

קיימות בעולם הרכב

※ פחמן כחול: פחמן שנספג ונאגר באצות ובמישורי בוץ, וכך מפחית למעשה את כמות הפחמן באטמוספרה.

כדי להגדיל את כמות הפחמן הכחול, קיה תשקם ותשמור את מישורי הבוץ החופיים של קוריאה בשיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים.
כחלק מהמאמץ, קיה מתכננת לדון בפרויקטים ספציפיים עם משרד האוקיינוסים והדיג של קוריאה. קוריאה מתאפיינת בשטחי מישורי בוץ חופיים שהם בין הנרחבים ביותר בעולם, דבר שמעניק לה יתרון מבחינת הגידול ברמת הפחמן הכחול.

במסגרת המאמצים לבניית עתיד בר קיימא, תפעל קיה גם בשיתוף עם 'The Ocean Cleanup', ארגון ללא מטרות רווח המפתח ומרחיב טכנולוגיות לסילוק האוקיינוסים של פלסטיק בעולם.
כדי לשחרר בצורה יעילה את האוקיינוסים מפלסטיק, יש לנקות את פסולת הפלסטיק שנמצאת כיום באוקיינוס ולמנוע כניסת פלסטיק חדש לאוקיאנוסים. למטרה זו פיתח 'The Ocean Cleanup' את 'המיירט' שייושם בנהרות ברחבי העולם כדי למנוע מעבר פסולת פלסטיק לאוקיאנוסים.

בהמשך, תפעל קיה יחד עם 'The Ocean Cleanup' כדי ליצור מערכת למיחזור משאבים. קיה תספק תמיכה חומרית לייצור של המיירטים ותשתמש בפסולת פלסטיק שנאספה בתהליך ניקוי הנהרות לייצור כלי רכב.
קיה מתכננת להגדיל את אחוז השימוש החוזר שלה בפלסטיק ל-20% עד שנת 2030.

החברה מתכננת גם ליישם תהליכי מיחזור פלסטיק בשלב סילוק הרכב. תהליך זה עתיד להגדיל את אחוז השימוש החוזר בסוללות משומשות ופלסטיק.
יתר על כן, קיה מתכננת לבצע פרויקטים ניסיוניים על מערכות אחסון אנרגיה באמצעות סוללות במחזור החיים השני שלהן (SLBESS), יחד עם שותפים חיצוניים, החל משנת 2022.

השגת RE100 ואפס פליטות מזהמים בכל האתרים העסקיים של קיה

קיה שואפת להשיג אפס פליטות מזהמים בכל ההיבטים של עסקיה – כולל כל אתרי הייצור – עד שנת 2045, זאת בעקבות ההכרזה בחודש יולי של קבוצת יונדאי וחברות הבת המרכזיות שלה על תוכניתן להצטרף ליוזמת RE100. יוזמת RE100 של Climate Group היא יוזמה למעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת בייצור חשמל.

באתרים של קיה מחוץ לקוריאה, כל החשמל יגיע מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2030; ובאתרים העסקיים של קיה בקוריאה המעבר הזה יושלם עד שנת 2040. בהתאם למחויבות RE100 של קיה, מתקן הייצור של קיה בסלובקיה כבר עבר ל-100% אנרגיה ירוקה בייצור חשמל.

כדי לסייע בהשגת יעד זה, תעבור קיה באופן פעיל לייצור חשמל מאנרגיה סולארית באתרים עסקיים בקוריאה, ארה"ב, סין והודו.

באמצעות המשך שיפור היעילות של מתקני הייצור, שואפת קיה לצמצם את פליטות הפחמן באחוז אחד מדי שנה. כדי לממש את הצמצום הזה, תטמיע קיה חידושים חדשים כגון טכנולוגיית לכידה, ניצול ואחסון של פחמן (CCUS).

קיה גם תחליף את כל צי הרכב שמשמש את החברה לכלי רכב מחושמלים עד 2030.

הצגת הקיה Concept EV9

קיה חשפה היום את התמונות הרשמיות הראשונות של ה-Concept EV9, אבן דרך חשובה במחויבות של קיה לפתרונות ניידות ברי קיימא. העיצוב העתידני של הרכב נוצר בהשראת הטבע ועושה שימוש בחומרים ממוחזרים שפותחו מפסולת ימית, שמהווה איום רציני על המערכת האקולוגית הימית.

ה-Concept EV9 מרמז על הדגם הבא במערך הדגמים שתוכננו מראש כדגמים החשמליים במלואם (BEV), המבוסס על ארכיטקטורת הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובאלית (E-GMP), ומגיע בעקבות הקיה EV6. הוא מגלם את החזון של קיה לפלח השוק של דגמי SUV – טרנספורמציה עתידית שקרובה להתממש – המפגישה עיצוב מתקדם, טכנולוגיה מתקדמת ומערכת הנעה חשמלית לחלוטין מתקדמת בחבילה פורצת דרך אחת.

קיה תציג לראשונה את ה-Concept EV9 ב-17 בנובמבר בשעה 11:15 (PST) בתערוכת AutoMobility LA, שמתקיימת ב-LA Convention Center.

ניתן לצפות במצגת הוירטואלית של 'Kia Sustainability Movement' דרך הקישור הבא ביוטיוב  קישור

 

whatsapp דילוג לתוכן