המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

איך לבחור את הרכב שהכי מתאים לי?

בישראל נמסרים למעלה מ-250,000 רכבים חדשים מדי שנה. המספרים רק הולכים ועולים כאשר בשנת 2016 נמכרו כ-287,000 מכוניות חדשות ובינואר 2017 נשבר שיא חודשי של כ-45,000 רכבים "מהניילון" שהועברו לבעליהם המאושרים (23.9% יותר מינואר 2016). התמורות בשוק הרכב בארץ, לצד העלייה בכמות המסירות ביחס לעבר, נובעות בין השאר מהשינוי שחל באפשרויות המימון כמו ליסינג מימוני, מסלולי טרייד-אין אטרקטיביים ועוד.

רבים מתלבטים כאשר הם מחפשים רכב חדש. למשל, כיצד מגדירים נכון את המטרות של הרכב, מה המשקל שיש לייחס לשאלת המחיר, מדוע כדאי להכיר את הדגמים הפופולריים בשוק, מה המשמעות של המושג סחירות והרשימה נמשכת. היות שרכישת רכב היא מהלך שיש לבצע בצרכנות נבונה, מומלץ לברר מראש מהן הדרישות החיוניות ולהצליב אותן מול האפשרויות והדגמים השונים. על מנת להקל עליכם במשימה זו, ריכזנו כאן מספר פרמטרים מרכזיים.

תמונת ראשית - למאמר איך לבחור את הרכב החדש שהכי מתאים לי

מבוא לרכישה מושכלת

כמו ברכישות אחרות בעלות גבוהה, בקניית רכב רצוי מאוד לחשוב היטב על הצרכים שלכם. למשל, סטודנטית שגרה בתל אביב תעדיף לרוב מכונית קומפקטית מסיבות של חניה ונהיגה באזורים צפופים. כמו כן, זוג צעיר עם שני ילדים המתגורר באזור הצפון ומתנייד למשפחה במרכז בכל סוף שבוע צריך ככל הנראה לבחור ברכב נוח ומרווח עם תא מטען גדול ולאו דווקא ברכב שטח אם טיולים בטבע אינם חלק משגרת חיי המשפחה. כך או כך, בכל הנוגע להגדרת הצרכים מהרכב, קל לראות שלא קיים פתרון שיענה על 100% מהצרכים ב-100% מהזמן. התשובה טמונה אפוא באיתור רכב שעונה על רוב הצרכים, רוב הזמן.

איך מגדירים מטרות ברכישת רכב?

איך בפועל תוכלו להגדיר נכון את המטרות שלכם מהרכב ולהתאים את הבחירה לצרכים האמיתיים של המשפחה? ובכן, בהגדרת המטרות כדאי לקחת בחשבון כמה וכמה נקודות מרכזיות כמו למשל:

    • מרחק נסיעה ממוצע ברמה היומית, החודשית והשנתית ומאפייני הדרך (נסיעה פנים עירונית לעומת בין עירונית, עליות בכביש וכדומה). רכב פנאי שטח לא בהכרח מתאים לעיר צפופה אבל בהחלט יכול להיות אופציה נפלאה למשפחה שאוהבת לטייל ושיש לה חנייה פרטית. אדם שגר במרכז ועובד בירושלים רצוי שירכוש רכב עם נפח מנוע המסוגל לטפס את העליות היומיות לבירה. אופי הנסיעה הוא פרמטר מרכזי מאד בתהליך רכישת הרכב
    • כמה אנשים ישתמשו במכונית ביום-יום ובסופי שבוע? זכרו כי קיים הבדל מהותי בין רכב שאתם נוסעים בו בדרך כלל לבד לבין רכב משפחתי שבמרבית הזמן נמצא בתפוסה מלאה. יש לאבחן היטב את זהות הנהגים שעומדים להשתמש ברכב כמו לדוגמה נהג צעיר שיעלה על ההגה בכל סוף שבוע
    • מקום אחסון לציוד – תא המטען של הרכב חייב לענות על הצרכים שלכם. למשל, הורים לילדים הרוכשים מכונית צריכים לקחת בחשבון אחסון נוח ופשוט של עגלת ילדים וכמובן מקום נאות למזוודות וציוד ביציאה לחופשות
    • עלויות מעבר לרכישה – עלות הרכב אינה מסתכמת במחיר הקניה. יש לקחת בחשבון היבטי תחזוקה שוטפים כמו לדוגמה צריכת דלק, ביטוח, חניה, ירידת ערך, אגרת רישוי, טיפולים תקופתיים ואפילו קנסות ודוחות. כבר בשלב הרכישה ניתן להוזיל משמעותית חלק ניכר מהוצאות אלה. למשל, רכבים שמצוידים במערכות בטיחות מתקדמות נהנים מהנחה בפוליסת הביטוח ורכבים חדשים מסוימים מציגים צריכת דלק נמוכה המפחיתה במידה ניכרת את ההוצאה החודשית
    • היקף האחריות והתוקף שלה – אלמנט משמעותי מבחינת עלויות וכדאיות כלכלית לרכב טמון באחריות הניתנת עם הרכישה. זהו בין השאר אחד היתרונות הגדולים שטמונים ברכישת רכב חדש שכן מרבית הרכבים החדשים בישראל נמכרים עם אחריות יצרן לתקופה של עד 36 חודשים או 100,000 ק"מ. בדגמים מסוימים תיהנו מתקופות אחריות ארוכות עוד יותר וכמובן שישנם נתונים ספציפיים על אחריות לגבי מערכות מסוימות (מנוע, מצבר, צבע, מערכת מים וכדומה)

תקציב לרכישת רכב חדש

תקציב

רכישת רכב היא אחת ההוצאות הגבוהות ביותר במשק הבית, בכך אין ספק. אך אם בעבר אדם שביקש לרכוש רכב היה צריך לגייס את הסכום המלא במעמד הקנייה, כיום ישנם אפיקי מימון רבים ונגישים המאפשרים כמעט לכל אחד להתחדש ברכב בסטנדרט גבוה וממודל חדש.

מעבר למימון בנקאי בריבית כזו או אחרת, קיימים מסלולי ליסינג מימוני באופן ישיר מהיבואן ומחברות הליסינג. מסלולי ליסינג אלה כוללים בד"כ תשלום חלקי במעמד הקניה, תשלומים חודשיים לתקופה קבועה מראש, ובסיום ניתן לשלם את היתרה או לקבל רכב חדש בטרייד אין (החברה מתחייבת לעסקת חליפין זו). חשוב לציין, כדאי לרכוש רכב שאתם סמוכים ובטוחים שתוכלו לעמוד בתשלומים הדרושים לקנייתו. יצרניות הרכב מעמידות כיום דגמים רבים ומגוונים המתאימים למדרגות מחיר ולתקציבים שונים. מומלץ להחליט מה התקציב שלכם ולא לחרוג ממנו.

הוצאות תחזוקה

רצוי לזכור שהעלות הממשית של רכב כוללת את האחזקה והתחזוקה השוטפות. מבחינה זו ישנה עדיפות ברורה לרכבים חדשים שכן הם מצוידים לרוב בטכנולוגיות המפחיתות משמעותית את הוצאות התחזוקה. למשל, צריכת דלק נמוכה, מוצרים איכותיים המציגים בלאי נמוך, אחריות יצרן לתיקונים רבים בשלוש השנים הראשונות, טיפול במוסכים מורשים של היבואן ועוד.

בטיחות

אל תהיו יהירים, כל אחד יכול להיות מעורב בתאונה. וודאו שאתם רוכשים רכב בטיחותי שאינו מסכן אתכם ואת הקרובים לכם. בבחירת רכב בטיחותי חשוב לעמוד על מערכות הבטיחות הקיימות ברכב שכן מדובר במערכות מצילות חיים, פשוטו כמשמעו. כיום ניתן להיעזר לשם כך בדירוג בטיחות רכבים שמפורסם באתר האינטרנט של משרד התחבורה במסגרתו ניתן ניקוד לכל מערכות הבטיחות הקיימות בשוק והציון הסופי נקבע בסקאלה שבין 1 ל-8.

למשל, אם תבחרו בדגם "נירו" מבית מותג קיה תיהנו מרכב פנאי שטח היברדי עם צריכת דלק נמוכה של כ-26 ק"מ לליטר ורמת אבזור בטיחות בדרגה 7 (מהגבוהות בשוק). כך גם דגם הספורטאז' המבוקש של קיה, שנבחר ל"אוטו השנה 2017" על ידי מגזין הרכב "אוטו", מציג אבזור מתקדם בתחום הבטיחות שכולל מערכות לבלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי ותיקון סטייה מנתיב.

קניית רכב חדש

סחירות

מידת הסחירות של רכב מתייחסת לשאלה הנפוצה "האם יש לו שוק?". כלומר האם ביום בו תבקשו למכור את הרכב תצליחו (בקלות יחסית) למצוא קונה תוך זמן קצר. סחירות היא שיקול מהותי שכן אף אחד לא רוצה "להיתקע" עם רכב לא מבוקש שהולך ויורד מערכו בכל יום. יתרה מכך, רכבים פופולריים לא זוכים לאהדה מן ההפקר ו"חוכמת ההמונים" באה לידי ביטוי במקרה זה הלכה למעשה. במילים פשוטות, רכב פופולרי הוא אכן רכב שעולה בכמה וכמה פרמטרים על מתחריו.

קיה פיקנטו, למשל, מכונית המיני הנמכרת בישראל נכון לשנת 2016, היא בחירה בדגם שמבטיח לא רק הנאה מהתכונות והאיכויות שמגיעות עמו (7 שנות אחריות, ציון בטיחות של 5 נקודות, זריזות וקלילות בנהיגה, תא נוסעים רחב ביחס לממדים ועוד) אלא גם ביטחון אמיתי לסחירותו בבוא העת.

לסיכום,

כשניגשים לרכוש רכב חדש חשוב לשים דגש לכל הצרכים הממשיים שלכם, להיות מודעים לאפשרויות המימון השונות ולהיבטים כמו תחזוקה, סחירות, ביצועים וכדומה. מומלץ כמובן לקחת את הרכב לנסיעת מבחן אשר תיערך לא רק בכביש עירוני אלא גם בכבישים מהירים. במהלך נסיעת המבחן תוכלו להרגיש באופן בלתי אמצעי ונטול פילטרים את "התחושה" שהרכב נותן ולא אחת תגלו בנסיעה זו את כל מה שמדורי סקירות הדגמים לא יכולים לשקף.

whatsapp דילוג לתוכן