המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

קיה קרניבל – המיניוואן המושלם למשפחות גדולות

החלום על מיניוואן בחנייה או בדרייב-וויי, שהוא במידה רבה החלום האמריקאי, תופס בשנים האחרונות תאוצה גם בארץ הקודש. קטגוריית המיניוואנים בישראל, שנחשבה מעט מנומנמת נוכח הכניסה המרשימה של רכבי הפנאי-שטח והקרוס-אוברים למיניהם, מקבלת בשנים האחרונות זריקות אנרגיה מכיוונים וגיוונים שונים. עד כדי כך שבכל נסיעה רנדומלית בכבישי הארץ יוצא לנו לחלוף על פני מיניוואן אחד או יותר.

רבים סבורים כי לא מדובר בתופעה מיוחדת אלא בצורך של ממש. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-7% מהמשפחות בישראל הן משפחות עם ארבעה ילדים ומעלה מתחת לגיל 18. מדובר על כ-136,000 משפחות עם 4-5 ילדים וכ-42,500 משפחות עם שישה ילדים ויותר (כאן). במילים אחרות, כמעט 200,000 משפחות שעבורן מיניוואן הוא לא מותרות אלא צו השעה.

קיה קרניבל – המיניוואן למשפחות גדולות

יתרה מזו, שוק הרכב האמריקאי, המוביל כמובן את מהפכת המיניוואנים העולמית, מראה שבארה"ב גם משפחות עם שלושה ילדים ומטה (היכולות לכאורה "להסתדר" עם רכב משפחתי רגיל) מעדיפות לעתים את הנוחות והגודל שבמיניוואן. תופעה זו, אגב, ניכרת גם בישראל.

החזרה של קיה קרניבל לישראל

אחד המותגים הבולטים בחזרתם העקבית של המיניוואנים לשוק הרכב הישראלי הוא הדגם החדש של קיה קרניבל. המיניוואן שעזב אותנו לארבע שנים תמימות הושק חזרה בסוף שנת 2015. למרות הגדרתו כ"מיניוואן", מדובר ברכב שהוא הכל מלבד "מיני". קיה קרניבל הוא למעשה רכב משפחתי ענק שגודלו בא לידי ביטוי לכל אורכו וגובהו. החל מאזור הנהג ועד למושבים האחוריים ותא המטען. הרכב מהווה פתרון מושלם למשפחות בנות שמונה נפשות ואורכו מפגוש לפגוש עומד על כ-5.11 מ' (כ-30 ס"מ מעבר לגרסת הדור הקודם).

כיאה לרכב מיניוואן המיועד למשפחות גדולות, קיה קרניבל מצויד בשלוש שורות מושבים לנוסעים. האמצעית ביניהן מתחלקת לשלושה מושבים נפרדים כאשר המושב האמצעי ניתן לפירוק.

החזרה של קיה קרניבל לישראל

מרחבים אלה, המשמעותיים מאד למשפחות עם ילדים גדולים ובני נוער, לא עוצבו תוך פגיעה בגודלו המסיבי של תא המטען. קיה קרניבל מאפשר למשפחה הישראלית לארוז את הכל ויותר עם תא מטען בנפח של 960 ליטר, אשר יכול לצמוח לכדי 2,220 ליטר אם המושבים האחוריים מקופלים. חללי אחסון נוספים בגדלים שונים פזורים ברחבי תא הנוסעים.

מיניוואן עם תא נוסעים בסטנדרטים אחרים

קיה קרניבל הוא מיניוואן איכותי לא רק מבחינת העובדה שהוא ארוך וגדול. יתרונותיו בולטים גם בגזרת האבזור והיותו רכב "מכוון משפחות". דלתות צד חשמליות מאפשרות שליטה לנהג ומסייעות בשמירה על בטיחות הנוסעים במכונית. בנוסף, מראה פנימית פנוראמית מאפשרת לדעת מה קורה ברכב בכל רגע נתון. המושבים נעים באופן עצמאי על גבי מסילות לנוחות מקסימלית והתקרה מעל שורות מושבי הנוסעים מצוידת בפתחי מיזוג (כולל בקרת אקלים עבור הנוסעים מאחור).

כמו כן, כרכב שנולד בעולם של סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים, תא הנוסעים של קיה קרניבל כולל גם שקעי 12 וולט וחיבורי USB הפזורים בו. הוסיפו לכך 10 מחזיקי כוסות לנוסעים ואף תא אחסון ממוזג שיכול לשמש כמעין מיני-בר והרי לפניכם חוויית נסיעה מושלמת.

קיה קרניבל . תא נוסעים בסטנדרטים אחרים

ביצועים וצריכת דלק

כשבוחנים את קיה קרניבל ברמת הביצועים על הכביש, אי אפשר להציג לצדו תמונה של מיניוואן מגושם וגמלוני. חרף משקלו המגיע אל מעל 2 טון, קיה קרניבל הוא מהרכבים המהירים ביותר שקיה משווקת בישראל. כן, קראתם נכון. עם נתוני האצה של 100 קמ"ש ב-7.4 שניות שמגיעים אליהם בזכות נפח מנוע של 3.3 ליטר, קיה קרניבל הוא חידוש מרענן בקטגוריית המיניוואנים.

מנוע הבנזין של הרכב בהספק של 276 כ"ס ובמומנט של 34.3 קג"מ פועל במשולב עם תיבת הילוכים בעלת שישה הילוכים אוטומטיים בהנעה קדמית. כמו כן, היות שמדובר ברכב מיניוואן משפחתי, קיה ציידה את הדגם במערכות בטיחות הכוללות בין היתר התראה בהגעה ל-120 קמ"ש.

מה בנוגע לצריכת דלק? ובכן, אנו חיים בעידן שבו צריכת דלק היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להשוואת רכבים. מותגים מתחרים בקטגוריות שונות מתגאים בנתוני צריכת דלק נמוכים ויצרניות הרכב משקיעות משאבים אדירים בכדי להפחית את צריכת הדלק בדגמיהן ככל הניתן. אגב, לא רק בגלל התחרות העסקית כמו גם למען מודעות סביבתית.

קיה קרניבל הוא מיניוואן, וככזה הוא מציג צריכת דלק הגבוהה יותר מרכב משפחתי. אולם, לא מדובר בנתונים גבוהים מדי. על פי בדיקות מעבדה צריכת הדלק של המיניוואן החדש עומדת על 8.9 ק"מ לליטר. בנסיעה משולבת על הכביש מדובר על צריכת דלק של כ-7.8 ק"מ לליטר. נתונים יפים לכל הדעות.

דגשי בטיחות של מיניוואן ישראלי

מעבר לרמת האבזור והמרחב ברכב, קיה קרניבל הוא גם מיניוואן בטיחותי. בדיוק כפי שמצופה מדגם המיועד לשרת נאמנה הורים ישראלים וילדיהם. ברכב שש כריות אוויר, מערכת ABS – למניעת נעילה בבלימה, ESP + EBD – מערכת בקרת י­ציבות ואחיזה, ESS + TCS – מערכת התראה בבלימת חירום, BAS – מערכת סיוע לבלימת חירום, VSM – מערכת ניהול יציבות ברכב, מערכת בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, מערכת לזיהוי הולכי רגל, חיישני חגורות בטיחות, TPMS – חיישני לחץ אוויר בצמיגים, CBC – בקרת בלימה בפניות, ECM – מראה פנימית מונעת סנוור, ROM – מערכת למניעת התהפכות, מערכת התראה לסטייה מנתיב וזיהוי תמרורי תנועה (מובילאי) . כל אלה מעניקים לקיה קרניבל רמת אבזור בדרגה 6 (מתוך 8).

קיה קרניבל . דגשי בטיחות של מיניוואן ישראלי

התאמה לבעלי מוגבלויות

קטגוריה חשובה נוספת שקיה קרניבל מציע פתרון עבורה הוא רכבים לבעלי מוגבלויות. תהליך ההסבה נעשה ביחד עם חברת New One הקוריאנית וכלל הטמעת אלמנטים שונים המעמידים את קיה קרניבל בכל התקנים הדרושים. בין השאר מדובר על שינוי מרכב הרכב, רמפה חשמלית מתקדמת, הנמכת רצפה, וסידור רכב שמאפשר ליהנות גם משלושה מושבים רגילים (לפי המפרט המקורי) וגם משלושה מקומות ישיבה עם כיסאות גלגלים.

לסיכום, מיניוואן חדש בשכונה

למרות הצמיחה המתמדת בשוק המיניוואנים הישראלי, וחרף כניסתם של מותגים רבים לקטגוריה זו, קיה קרניבל מצליח להתבלט מעל דגמים מקבילים רבים. הן בשל גודלו והן בזכות אבזורו הרב, זהו דגם אשר מציג אלטרנטיבה אטרקטיבית במיוחד גם לרכבי פנאי שטח רבי-מושבים. קיה יישמה בדגם המשווק בישראל אלמנטים רבים שנלמדו מהשוק האמריקאי. ואכן, בימינו, כאשר משפחות רבות מחפשות לקנות רכב חדש שבוא לא רק רכב גדול אלא גם אבזור ובטיחות, קיה קרניבל בהחלט מספק תשובה הולמת.

קיה קרניבל . מינייוואן חדש בשכונה

מעבר לכך, גם במראה החיצוני זהו רכב שיכול להשתלב היטב בנוף המשפחתי. עיצוב הדגם נעשה תוך שימת דגש על פרופורציות נכונות כאשר קו החלונות והחישוקים הגדולים משלימים מראה שהוא גם הרמוני וגם צעיר ודינמי. הוסיפו לכך פנסי ערפל מרובעים גדולים ותאורת יום ש"מתבלים" את הגימור העיצובי, והתוצאה הסופית נותנת לרכב אפילו טוויסט אירופאי מתוחכם.

whatsapp דילוג לתוכן