
העיצוב של קיה ספורטאז' נשאר עדכני ונאה בהחלט, ולטעמי הוא עדיין אחד מרכבי הפנאי הנאים יותר בסגמנט. ההעדפה שלי, אגב, היא לצבע שחור וכך גם בתא הנוסעים, מכיוון שזה הבהיר יותר אינו נאה לטעמי. עם ירוק בחוץ ושחור בפנים, זה שקיבלתי היה מוצלח בהחלט.
העיצוב של קיה ספורטאז' נשאר עדכני ונאה בהחלט, ולטעמי הוא עדיין אחד מרכבי הפנאי הנאים יותר בסגמנט. ההעדפה שלי, אגב, היא לצבע שחור וכך גם בתא הנוסעים, מכיוון שזה הבהיר יותר אינו נאה לטעמי. עם ירוק בחוץ ושחור בפנים, זה שקיבלתי היה מוצלח בהחלט.
נוחות והתנהגות: תוספת של 90 ק"ג לדגם הטורבו לא ממש מורגשת, משום שגם הוא, עם 1.55 טון, לא ממש בלרינה. הספורטאז' שומר היטב על נתיב בעיקולים, ההגה מדויק וההתנהגות טובה בהרבה מקרוסאוברים סיניים, בלי להיות ספורטיבית.
אבזור הבטיחות פה מלא, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" כולל מניעת מעבר נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ותזכורת למניעת שכחת ילדים.
חסכוני ופחות יקר: אחרי קרוב לשנה של הפסקה, יבואנית קיה חוזרת לשווק את הספורטאז' ההיברידי – כאשר הבשורה העיקרית היא המחיר המוזל, שיתחיל ב-195 אלף שקל, 55 אלף שקל לפחות מהמחיר הקודם ו-10,000 שקל בלבד יותר מספורטאז' בנזין.
הספורטאז' ההיברידי יגיע בשתי רמות גימור, אורבן לגרסת הכניסה ופרימיום המאובזרת. בשתיהן מערכת מולטימדיה 12.3 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד ואייפון, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושבים האחוריים, תאורת לד ובלם יד חשמלי.
קיה קרניבל זכה לעדכון בסוף שנת 2024 ומיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של המותג. הדגם קיבל גריל חדש ורחב יותר, יחידות תאורת לד אנכיות עם תאורת יום ייחודית, חישוקי 17 או 19 אינץ' בעיצובים חדשים, יחידות תאורה מעודכנות מאחור, וידית נסתרת לפתיחת דלת תא המטען לטובת מראה נקי יותר. עוד נוספו צבעי מרכב חדשים למבחר.
מתיחת הפנים שלה קרניבל מיישרת קו עיצובי עם כלל רכבי הקבוצה, לרבות חזית נאה עם יחידות תאורה ראשיות אנכיות, ופס לד מתוחכם המקיף את יחידת התאורה מבחוץ ומלמעלה. מבט מהצד מציג את הצללית המוכרת של הקרניבל, כלומר אוטו גדול וארוך, כאשר בקיה 'שברו' את המראה עם קורה C מוכספת עם ריקועים, וחישוקי 17" נאים. מאחור העיצוב 'מתכתב' עם זה הקדמי, ומשלב יחידות תאורה אנכיות ופס לד הנמתח משני הצדדים לכיוון מרכז הרכב. התוצאה הסופית כאמור נאה למדי.