Go to content

חברת קיה מוטורס נוסדה בשנת 1944 והיא יצרנית הרכב הוותיקה ביותר בקוריאה. קיה, שהחלה בצנעה כיצרנית של אופניים ואופנועים, מייצרת כיום למעלה מ-3 מיליון כלי רכב בשנה ב-14 מפעלי ייצור והרכבה בחמש מדינות. כלי רכב אלה נמכרים ומטופלים באמצעות רשת של מפיצים וסוכנויות המכסה 180 מדינות ברחבי תבל. קיה מעסיקה למעלה מ-50,000 עובדים ברחבי העולם וההכנסות השנתיות שלה מגיעות לכמעט 44 מיליארד דולר ארה"ב.

 

מחקר, פיתוח וייצור גלובאליים

 

במולדת החברה, דרום קוריאה, מפעילה קיה שלושה מפעלי הרכבת רכב גדולים ב-Hwasung, Sohari ו-Gwanju, וכן מרכז מחקר ופיתוח ברמה עולמית ב-Namyang, שבו מועסקים 12,000 מהנדסי פיתוח רכב ואנשי צוות אחרים. מכון המחקר האקו-טכנולוגי של קיה בקרבת סיאול עובד על הדור הבא של מערכות הינע עם תאי דלק מימניים. קיה משקיעה כ-6% מהמחזור השנתי שלה במו"פ, ומפעילה גם מרכזי מחקר בארה"ב, יפן וגרמניה.

 

בנוסף, יש לקיה היסטוריה ארוכה של ייצור מקומי במספר שווקים כדי לעמוד בדרישות המיוחדות של לקוחות מקומיים, עם פעילות הרכבה תוך שימוש ב"ערכות רכב" (המסופקות מקוריאה) באקוודור, אירן, מלזיה, רוסיה, וייטנאם ואורוגוואי.

 

מהפך מובל על-ידי עיצוב

 

העיצוב מהווה חלק מפתח בתכניתה ארוכת הטווח של קיה להפוך לאחד ממותגי הרכב המובילים בעולם. בעשור האחרון עברה קיה מהפך עיצובי, ששינה באופן יסודי את הדרך שבה לקוחות ברחבי העולם תופסים את קיה ואת המכוניות שלה.

 

הרשת הגלובאלית של סדנאות לעיצוב של קיה – בקוריאה, גרמניה וארה"ב – מאפשרת לחברה להיות במגע עם הצרכים והמגמות של הצרכנים. בראשותו של פטר שראייר, נשיא וסמנכ"ל לעיצוב של חברת קיה מוטורס, ביסס המותג זהות ברורה משלו והפיק כמה עיצובים מודרניים ומתקדמים של מכוניות חדשות כשמערך הדגמים של קיה התרחב והתפתח.

 

מקצב אחר: המודעות למותג קיה

 

קיה חוותה גידול משמעותי בעצמת המותג שלה בשנים האחרונות, כתוצאה מפיתוח מוצרים המובל על-ידי העיצוב ומאמצים ברחבי החברה לטפח גישה רגשית יותר לקיה ולמכוניות שלה. לפי סקר "100 המותגים המובילים בעולם" בשנת 2016 של חברת אינטרברנד, ממוקמת כיום קיה במקום ה-69 בעולם מבחינת שווי המותג, ומוכרת על-ידי צרכנים בכל רחבי העולם כיצרנית של מערך מכוניות תוססות, מיוחדות ואמינות.

 

שותפויות רשמיות עם האירועים הספורטיביים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר בעולם העניקו תנופה נוספת לצמיחת המותג קיה. הסדרי חסויות עם פיפ"א, אופ"א, NBA ו-LPGA ואליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס מאפשרים לחברה ליצור קשר עם לקוחות יעד צעירים ברוחם במשך כל השנה.

 

The Power to Surprise

 

החל מתחילת דרכה, ביססה קיה לעצמה מוניטין כחלוצה בעולם הרכב בקוריאה. החברה נוסדה בשנת 1944, ייצרה את המכונית הקטנה הראשונה שלה בשנת 1974 ואת המכונית הראשונה שתוכננה בקוריאה ב-1992. בשנת 1993 ייצרה קיה את המכונית ה-3 מיליון שלה – בשנת 2016 בלבד ייצרה ומכרה קיה למעלה מ-3 מיליון מכוניות.

 

קיה מוטורס היא כיום כוח עולמי בתעשיית הרכב, ומהווה חלק מקבוצת יונדאי מוטורס, יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם. סיסמת המותג קיה – The Power to Surprise – מייצגת את המחויבות הגלובלית של החברה להפתיע את העולם באמצעות הענקת חוויות מרגשות ומעניקות השראה שעולות על הציפיות.

 

בסיס ייצור חדש במקסיקו

 

בשנת 2016 חנכה קיה את מתקן הייצור החדש האחרון שלה בפסקווריה, מקסיקו, בהשקעה של מיליארד דולר ארה"ב. המפעל החדש הוא בעל כושר ייצור של עד 300,000 מכוניות בשנה, ומביא את כושר הייצור הגלובאלי של קיה לכ-3.5 מיליון כלי רכב.

 

מפעל הייצור בעל הטכנולוגיה המתקדמת במקסיקו מסוגל לייצר מכונית אחת מדי 53 שניות, בעזרת 420 רובוטים המסייעים באוטומציה של מספר תהליכים במחלקות הכבישה, המרכב והצבע, וכן בפס הייצור. עד לסוף שנת 2017 מספר העובדים המועסקים במפעל בפסקווריה יגיע ל-3,000, בנוסף ל-7,000 מקומות עבודה נוספים אצל הספקים של החברה.

 

חברת טלקאר בע"מ, היבואנית הרשמית של רכבי קיה לישראל.

רחוב המסגר 32, תל אביב, 6721118

לפרטים: *9920 

קיה לרשותך 24/7 בטלפון  1800-377-775