המשך לתוכן
https://kia-israel.co.il/לקרוא-ולדעת/קיה-קרניבל-המיניוואן-המושלם-למשפחות

קיה פיקנטו – סיפור אהבה ישראלי – קוריאני

קטגוריית מכוניות המיני, אשר החלה לצבור תאוצה בישראל בעיקר משנת 2011, נחשבת בימינו לאחת הפופולריות והמבוקשות בענף הרכב. זאת בזכות שילוב יוצא דופן בין עלויות אטרקטיביות, אבזור משתפר, מערכות בטיחות שמותקנות כסטנדרט ופנייה לקהלים רחבים.

מגמה זו, המתודלקת (תרתי משמע) בזכות רפורמת המיסוי הירוק, מביאה לכך שאנו נתקלים ברכבי מיני קטנים ואיכותיים כמעט בכל נסיעה בעיר ומחוצה לה. במקביל, קטגוריית המיני מתרחבת עם מותגים רבים, והדגמים הפופולריים מתחדשים כמעט מדי מודל בטכנולוגיות ואבזור.

מומחים בענף סבורים שעם העלייה העקבית באבזור במכוניות המיני, מצטמצמת מאד ה"פשרה" שברכישת רכב קטן ממדיים לעומת מכונית משפחתית או רכב פנאי שטח. למעשה, רכבי המיני משתלבים באופן נהדר בנוף האורבני בישראל והביקוש למכוניות מיני וסופר מיני הולך וגדל גם בקרב אוכלוסיות שבעבר כלל לא חשבו בכיוון. המומחים מדגישים כי במקרים רבים רכישה של רכב מיני חדש מבטיחה אבזור ובטיחות ברמה גבוהה יותר מרכבים בקטגוריות אחרות שהינם בני שנתיים או שלוש (ומחיריהם דומים).

קיה פיקנטו בישראל

אחת המכוניות אשר אחראית יותר מכל למהפכת המיני בישראל היא כמובן קיה פיקנטו. דגם המיני מבית קיה נחת בארץ בדיוק ברגע הנכון בשנת 2011 עם כניסתו של המיסוי הירוק ועם ההתאהבות של ציבור הנהגים ברכבי מיני זריזים וקומפקטיים. למן הרגע הראשון היה ברור שמדובר כאן בכוח סוס מנצח. במיוחד נוכח ה"תחרות" של קיה פיקנטו מול דגמי מותגים אחרים שהציגו באותן שנים רכבי מיני זולים עם מנועים חלשים, אבזור בסיסי, תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות וכדומה. קיה פיקנטו, שכבר אז התהדרה בארבעה חלונות חשמליים, מנוע איכותי ועיצוב עם מרחב פנים גדול, הצליחה לתפוס את מקומה בראש רשימת המסירות בקטגוריה.

קיה פיקנטו החדשה

מהר מאד הדברים התפתחו לכדי סיפור אהבה ישראלי-קוריאני. הנהגים בישראל הביעו אמון רב במותג ושיעורי המכירות של מכונית המיני הקוריאנית בשוק המקומי היו לגדולים ביותר באירופה. אם בשנת 2016 נמסרו באירופה כ-55,000 יחידות ביחס לשוק של 15 מיליון מכוניות, בישראל מדובר על כ-13,000 יחידות בשוק קטן בהרבה.

בחברת קיה לא נותרו אדישים למספרים והשוק הישראלי זכה להתייחסות ספציפית בדגם החדש של קיה פיקנטו שהושק בשנת 2017. בין השאר על ידי חבילת בטיחות ואבזור שהותאמה באופן ייעודי לצרכים המוכרים של השוק הישראלי.

היקף המכירות של קיה פיקנטו בישראל מרשים לא רק כשמציבים אותו בהשוואה לאירופה אלא גם כשבוחנים את הדגם מול מכוניות אחרות בשוק המקומי (כולל בקטגוריות שאינן מיני). בין השנים 2012-2015 היא הובילה (כמעט בקלות) את סך המסירות בקטגוריה שלה, ולאורך השנים הצליחה לזכות פעמיים (!) בתואר המכובד של המכונית הנמכרת ביותר בישראל. הישג מרשים וחסר תקדים לכל הדעות. כ-4 מכל 10 מכוניות מיני הנמסרות בישראל הן של קיה פיקנטו, והביקורות המחמיאות הן חד משמעיות וצפות מן השטח.

העיצוב והאבזור עולים מדרגה

הדור השלישי של קיה פיקנטו שומר על עיצוב יוקרתי, צעיר ובעיקר מתוחכם. עיצוב אשר מצליח להעניק למכונית מראה גדול עם נוכחות מרשימה, למרות שבפועל המכונית לא גדלה אלא בס"מ אחד בלבד מהדגם הקודם. עיצוב זה מאפשר לקיה פיקנטו להרחיב את קהל הלקוחות המתעניינים בה ולפנות גם לקהלים בוגרים היכולים ליהנות משלל יתרונותיה. יש מי שיאמר שקיה פיקנטו החדשה היא בדיוק הדגם הנכון למשפחה הישראלית לפני שהילד השלישי נולד ועוברים לקיה ספורטאז'. תא מטען בנפח של 255 ליטר הוא עוד נדבך בתפיסה הזו.

תמונת פנים של האבזור בקיה פיקנטו החדשה

כאשר נכנסים אל תוך הרכב פנימה, אי אפשר שלא להרגיש בבית. מסך מגע איכותי מעניק תחושה נעימה לסביבת הנהג והחלל הפנימי בהחלט מתרחק מהביטוי "מיני" במלוא מובן המילה. עמדת הפיקוד של הרכב מאד מוקפדת ועומדת בקו אחד לצד עמדות פיקוד של מכוניות משפחתיות ופנאי שטח בקטגוריות גבוהות יותר. לוח מחוונים קלאסי מאפשר לנהג לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים ומחשב חכם ויעיל משלים את המעטפת עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת אקלים אלקטרונית ומערכת בקרת סטייה מנתיב.

הן מבחינת העיצוב והן מבחינת האבזור, קיה פיקנטו מבקשת להעביר מסר ברור. מדובר ברכב מיני שמתאים לא רק לנהגים צעירים אלא לכל חתך הנהגים הישראלי. החל מסטודנטית שצריכה רכב למכללה או לאוניברסיטה, דרך משפחה צעירה עם שניים ואפילו שלושה ילדים, וכלה בעובד שמשתחל מדי יום בכבישים העירוניים של הכרך באזור המרכז.

המכונית משווקת בישראל בשני נפחי מנוע. דגם בעל מנוע 1.25 ליטר (84 כ"ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית של ארבעה הילוכים, ודגם עם מנוע 1.0 ליטר (67 כ"ס) אותו ניתן לרכוש גם באופציה של תיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. משקל נמוך יחסית של 1 טון ויכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-13.4 שניות מעניקים לקיה פיקנטו זריזות וקלילות שהופכים אותה לרכב פופולרי בעיר.

קיה פיקנטו ובטיחות

כחלק מהמגמה להציב את נושא הבטיחות במרכז, קיה השכילה לשלב בדגם פיקנטו מערכות בטיחות שאמורות להעניק לה את הציון המלא של חמישה כוכבים לפי הפרוטוקול העדכני שמוכר על ידי EuroNCAP, ארגון הבטיחות האירופאי. היבואן הישראלי אף הגדיל לעשות כאשר צייד את קיה פיקנטו במערכות בטיחות מעבר לדגם שמגיע מהיצרן. בין היתר מדובר על מערכת מובילאיי שעברה תהליך של אינטגרציה מול המערכות המקוריות. מערכת מובילאיי הכוללת זיהוי סטייה מנתיבים, זיכוי תמרורי מהירות, זיהוי הולכי רגל ועוד. מערכת הבלימה האוטונומית בקיה פיקנטו מבוססת על רדאר ומספקת גם התרעה בכל סכנת התנגשות וגם בלימת חירום מלאה או חלקית (כתלות במהירות נסיעה).

קיה פיקנטו . הבטיחות במרכז

בין מערכות הבטיחות השונות ברכב ניתן למצוא בקיה פיקנטו מותחנים בחגורות הבטיחות במושבים האחוריים, מערכת SLS אשר שומרת על קו ישר בבלימה (על ידי חלוקת עוצמת בלימה נפרד בכל גלגל), מערכת FDC לפיצוי על דעיכת עוצמת בלימה, שבע כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת TVBB, מערכת סיוע לטובת זינוק בעליה וכמובן עיגוני איזופיקס במושבים האחוריים.

whatsapp דילוג לתוכן