בדקנו את שמירת הערך של כלל הדגמים בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים בשלוש השנים האחרונות. מי מהם שומר על ערכו בצורה הטובה ביותר? קיה סטוניק הוא רכב הפנאי הקטן שהכי שומר על ערכו
קיה סטוניק הוא רכב פנאי בעל המראה הנכון כדי להתבלט בסביבה העירונית. המראה של סטוניק משדר בטחון ונוכחות ומקבל השראה מעולם רכבי הפנאי הקשוחים. אבל זה לא רק מראה מושך. מתחת למרכב המעוצב נחבאת טכנולוגיית הרכב העדכנית ביותר.
זה מתחיל בשלדה אשר מאזנת בין הצורך ברכות לנוחות עירונית, לבין ריסון ההכרחי להתנהגות כביש בטוחה. החבילה הטכנולוגית ממשיכה עם מנוע מדור מנועי הטורבו הקטנים-אך-חזקים של קיה. אותו מנוע מציב את קיה סטוניק כחסכוני יותר אפילו ביחס לרכב מיני משפחתי. ואם שמירה על הסביבה חשובה לכם - הציון הירוק של קיה סטוניק עומד על 4 (לגרסת 1.0 LX) - זה כמעט ברמה של רכב היברידי במובנים של צריכת דלק ופליטת מזהמים.
עיצוב המרכב ותא הנוסעים
קיה סטוניק מגיעה במגוון צבעים, כולל צביעה דו-גוונית. המעצבים המוכשרים של קיה יצרו קרוסאובר קטן עם מראה בהשראת קוד העיצוב של SUV - וזה אומר "קשוח אך ספורטיבי" ובעיקר מראה של בטחון ועוצמה. כשהוא לוקחת את התפריט המנצח של רכבי הפנאי של קיה, לסטוניק יש מכסה מנוע ארוך, צללית נמוכה וספורטיבית וקו מותניים רחב - עם חיזוקים וויזואליים בדמות חיפויים קשיחים בחלק התחתון של המרכב, מיגוני גחון לפנים ומאחור וחישוקי גלגלים גדולים. התוצאה הוא אחד הדגמים הצעירים והיפים למראה של קיה.
כמו המרכב גם תא הנוסעים מושפע רבות מהטעם האירופאי. וטעם אירופאי זה אומר שילוב נכון בין חומרים שונים ואיכותיים בחלל הנוסעים. מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה מלאה בעברית ומסך "צף" בגודל 7 אינץ'. ריפודי מושב בעלי גוונים ותפרים התואמים את חלל הנוסעים.
עיצוב שהוא נקי ואסטטי כמו שהוא מתוחכם ועדכני. הקווים האופקיים של הדשבורד בעלי תפקיד מרכזי ביצירת תחושת מרחב וחלל פנים גדול. גלגל הגה מצופה עור, לוח מחוונים עשיר במידע וריפודי מושב בעלי גוונים ותפרים תואמים יוצרים תחושה ספורטיבית.
מנוע מתקדם, שלדה חכמה ומערכות בטיחות חדשניות
המנוע של קיה סטוניק הינו קל משקל אך עם זאת עוצמתי. מדובר במנוע בנפח 1.0 ל' עם הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו - מנוע בעל שלושה צילינדרים אשר תורם לדינאמיות של הסטוניק לא רק בזכות זמינות הכוח המיידית אלא גם על ידי הפחתת המשקל הכללי של הרכב. תפוקת המנוע עומדת על 120 כ"ס ו-17.5 קג"מ מ-1500 סיבובים לדקה. נתון שלא היינו מדמיינים כלל ממנוע כזה רק לפני עשור. כדי להפיק את המקסימום מהמנוע הזה, הורדת הכוח נעשית על ידי תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. התיבה מפוקדת מחשב ומתאימה את ההילוך הנכון לרמת העומס ודרישות הביצועים מהנהג.
אבל כל הכוח הזה יהיה לא יעיל ללא הבסיס הנכון - וזו השלדה. כאן תמצאו שילוב בין נסיעה מפנקת לחווית נהיגה מתגמלת. כמו העיצוב, כיול המתלים נעשה על פי הטעם של הלקוח האירופאי ולרמת הכבישים באירופה - שם כידוע נוהגים הרבה יותר מהר מאשר אצלנו. מטרת צוות הפיתוח הייתה לקבל התנהגות כביש ספורטיבית ומדוייקת לצד יציבות מירבית ובידוד מירבי במהירויות שיוט גבוהות.
עוד בהקשר הזה נציין את מערכת ההיגוי עם 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה זה נחשב להיגוי מאד מהיר ו"חי" והוא חלק מרכזי בתחושה הדינאמית של הסטוניק.
עם כזו יכולת דינאמית יש גם מערכות בטיחות מתקדמות. לצד בקרת משיכה ובקרת יציבות אותה כולנו מכירים, יש בסטוניק גם בלימת חירום אוטונומית, התראה על סכנת התנגשות בחזית, התראה לעירנות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד שורה ארוכה של אמצעים אקטיביים ופאסיביים כדי להביא אתכם ואת יקיריכם הביתה בשלום.
חווית נהיגה מהנה
בנסיעה הדבר המורגש ביותר יהיה זמינות הכוח המיידית של מנוע הטורבו. הוא דוחף ומושך כל העת - ועם כל כך הרבה הילוכים זה נדמה כאילו ההאצה לא תפסיק לעולם. בתוך העיר הראות החוצה מצוינת, ומערכת המתלים המתקדמת מבודדת היטב את הנוסעים מהרחובות הסדוקים של הערים. כך שתיהנו מחוויית נהיגה נעימה מאד בתנועה העירונית. שתי דלתות אחוריות בעלות מפער גדול יוצרות מעבר קל למושב אחורי. מי שישב שם יגלה מרווח נדיב עם מקום רב לרגליים ולראש אפילו לנוסע בוגר.
כשהעיר נותרת במראה האחורית, קיה סטוניק מסוגלת לכסות קילומטרים רבים במהירות ונוחות. בידוד רעשי הרוח והכביש מצויין ותרדו רעננים גם מנסיעה ארוכה. הציבו את בקרת השיוט על הקצב הרצוי - ותנו למוזיקה לקחת אתכם ליעד בנוחות ועם צריכת דלק נמוכה.
קיה סטוניק מראה כובש, בטיחות וכוח
העיצוב של הסטוניק יהיה מוקד המשיכה הראשון. הציצו פנימה ותגלו תא נהג מעוצב בתחכום ועם איכות כללית גבוהה. המנוע של הסטוניק עושה בחצי מהנפח מה שמנועי 2.0 ל' היו עושים רק לפני כמה שנים ובחצי הדלק וזיהום האוויר. חבילת הבטיחות האקטיבית מקיפה ומצטרפת למערכות הבטיחות המוכחות אשר מצילות חיים והופכות את קיה סטוניק לאחד מרכבי הפנאי הבטוחים בקבוצתה.
נתוני היצרן עפ"י בדיקת מעבדה. תקן EC 715/2007*2018/1832AP*המדד מחושב לפי תקנות "אוויר נקי" (גילוי נתוני זיהום אוויר מרכב מנועי בפרסומת), התשס"ט 2009. נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה.
רמת האבזור הבטיחותי
קוד דגם
תיאור דגם
רמת האבזור הבטיחותי
636/640
סטוניק T1.0 ל' GT-LINE/LX אוט'
5
רמת בטיחות גבוהה
0
1
2
3
4
5
6
7
8
רמת בטיחות נמוכה
פירוט מערכות הבטיחות המותקנות ברכב:
פירוט מערכות הבטיחות המותקנות בסטוניק T1.0 ל' GT-LINE/LX אוט'
קיים
6
כריות אוויר
קיים
מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום
קיים
מערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים
קיים
מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב
קיים
מערכת התרעה במצב של עייפות נהג
קיים
בקרת מהירות חכמה (ISA)
קיים
הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול
לא קיים
מערכת זיהוי כלי רכב ב "שטח מת"
לא קיים
בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור
לא קיים
מערכת להתרעה על השארת ילדים ברכב
לא קיים
בקרת שיוט אדפטיבית
לא קיים
מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד בשטח מת
לא קיים
מערכת אזהרת פתיחת דלת
לא קיים
מערכת התרעה במצב של היסח דעת הנהג
מקרא:
מערכת מותקנת בדגם הרכב
מערכת אופציונאלית להתקנה
מערכת שאינה מותקנת ברכב
*בדגם GT-LINE בלבד
אין בפרסום המובא כאן כדי לחייב את היצרן ו/או את החברה באספקת דגמים שיכללו את כל או חלק מהאביזרים, הציוד והמערכות מוצגות.
היצרן שומר לעצמו את הזכות לבטל, להוסיף, לשנות ולשפר ללא הודעה מוקדמת.התמונות להמחשה בלבד. ט.ל.ח.
דרגת זיהום אוויר מרכב מנועי**
נתוני היצרן עפ"י בדיקת מעבדה. תקן EC 715/2007*2018/1832AP*המדד מחושב לפי תקנות "אוויר נקי" (גילוי נתוני זיהום אוויר מרכב מנועי בפרסומת), התשס"ט 2009. נתוני צריכת הדלק הם לפי בדיקות המעבדה. צריכת הדלק בפועל מושפעת גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה.